Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utan tvekan. Väldigt bra att kunna använda poängen över hela star alliance och även till first. Blir en lufthansa first i 747 eller något annat skoj!

Jag har sedan tidigare Amex SAS Eurobonus Elite-kort och pratade precis med kundtjänst. Enligt dem så kommer de nya förmånerna läggas till mitt befintliga kort och den nya årsavgiften får jag nästa gång det är dags att betala.

Jag har precis som många andra avvaktat med att nå 150' för min voucher i år men nu är det då fritt fram och en voucher kommer gälla även hela nästa år och med de nya förmånerna även om jag går över 150' redan idag.

/Christian

Nu fick jag ny info från AMEX avseende 2-4-1 som var mycket intressant. (Ha i åtanken att jag är AMEX Platinum, kan tänkas ha en påverkan).

Jag fick min senaste 2-4-1 i mars. Min fråga var då huruvida jag kan använda den på hela *A. Hennes svar var att det kommer gå alldeles utmärkt förutsatt att jag väntar med att boka till tidigast den 1/11.

Vidare undrade jag vad som gäller om jag går upp till Elite avseende den 2a 2-4-1. I det fallet blev tyvärr svaret att den delen gäller endast för Elite kortet och jag kan således inte transferera min "spending" från nuvarande Premium kort till Elite kortet.

Nu fick jag ny info från AMEX avseende 2-4-1 som var mycket intressant. (Ha i åtanken att jag är AMEX Platinum, kan tänkas ha en påverkan).

Jag fick min senaste 2-4-1 i mars. Min fråga var då huruvida jag kan använda den på hela *A. Hennes svar var att det kommer gå alldeles utmärkt förutsatt att jag väntar med att boka till tidigast den 1/11.

Vidare undrade jag vad som gäller om jag går upp till Elite avseende den 2a 2-4-1. I det fallet blev tyvärr svaret att den delen gäller endast för Elite kortet och jag kan således inte transferera min "spending" från nuvarande Premium kort till Elite kortet.

Det är som vanligt att man får olika svar beroende på vem man talar med.

Den förata frågan fick jag istort sett samma svar på.

Fråga två fick jag till svar att man fick trensferera "spendingen" från premiumkortet under samma kalenderår till Elite kortet om man gick upp till Elite nivå.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen