Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.

CharlieK

Medlem
Pratade med kundtjänst igår, de rekommenderade att vänta tills första november, då de kommer gå att ansöka online. Är det bråttom så är det väl bara att slå ett pling till kundtjänst.
 
Hej Hopp Farbror Melker.
4.000:- kostar det att få ett kort som inte fungerar bra i FR, IT, SE, NO och CH
Jag har haft Corp Amex sen 2000, och har ca 120-150 dagar om året i olika västeuropeiska länder (förutom Sverige då), och från ett arbetsperspektiv har det bara varit taxi och cafe'er som trasslat. Hyfsade restauranger, hotell och tåg har det mycket sällan varit några problem med. Privat är det lite annorlunda, eftersom lokala butiker vill ducka det extra påslaget. YMMV
 
Last edited:

Goldfinger

Medlem
Hmm.. Jag som just funderade på Platinum kortet... Jag vill ju både ha EB poäng, hyrbilsförsäkringen samt 2 st 2-4-1 voucher per år, har spend långt över 300k så de fås ju då... Men... 4000kr för Elite + 6000 för platinum känns magstarkt mycket för kreditkort. Dessutom trassligt med 2 olika Amexkort, man måste väl betala med Platinum kortet för att få tillgång till försäkringen, men man vill ju använda SAS korten för poängen...
- kunde de inte bara ha gjort ett kort med alla förmånen på samma kort, typ sas brandat platinumkortet och gett EB poäng på det!
 
... Dessutom trassligt med 2 olika Amexkort, man måste väl betala med Platinum kortet för att få tillgång till försäkringen, men man vill ju använda SAS korten för poängen...

Du får alltid högsta kortets försäkringar, oavsett vilket AMEX-kort du betalar med (gäller även om man betalat med Corp Amex t ex). Således kan man lämna platinum-kortet hemma och alltid betala med sitt SAS AMEX.

I övrigt håller jag med - 6000 + 4000 blir svårt att räkna hem, SAS AMEX har ju tidigare varit fritt med AMEX Platinum så att set blir ngn form av rabatt på Elite känns ju inte helt otänkbart...
 

Goldfinger

Medlem
Tack Business Dad, det var ju ändå lite ljusning i djungeln iaf...
Jag hyr bil privat ca 2ggr år, och i tjänsten ca 6 ggr år, jag räknade ut att totalt har jag lagt 8000kr i extraförsäkringar per år i snitt, då lönar ju sig Platinum, men konverteringen till EB poäng är ju sunkig... 9poäng per hundralapp istället för 20...
Tycker fortf att SAS Platinum med 20 poäng per 100 hade vart bästa kortet om de kunnat få till det, då hade jag blixtfort bet 6-7000 för det! 10.000 för 2 kort, njae...
 

Johanna

Medlem
Jag har precis talat med SAS American Express kundtjänst (som kund):

- Nya Elite kortet är inte invite-only och har aldrig varit det, alla har kunnat söka kortet.
- Befintliga 2-for-1 vouchers går inte att använda på Star Alliance, endast nya vouchers med det nya kortet.

Min intjäningsperiod på EuroBonus slutar sista November så jag väntar till 1:a December med att skaffa det nya kortet.
Varför vill du vänta till din nuvarande period går ut? Vad förlorar du på att byta redan 1 november?
 

David

Medlem
Kommer att ta en funderare kring detta lagom tills dess att min nästa period börjar då jag inte behöver 20,000 statuspoäng denna period - kommer ändå inte nå Diamond eller 2-4-1-vouchern. Tills dess går Diners och MC varma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen