Jag har haft Corp Amex sen 2000, och har ca 120-150 dagar om året i olika västeuropeiska länder (förutom Sverige då), och från ett arbetsperspektiv har det bara varit taxi och cafe'er som trasslat. Hyfsade restauranger, hotell och tåg har det mycket sällan varit några problem med. Privat är det lite annorlunda, eftersom lokala butiker vill ducka det extra påslaget. YMMVHej Hopp Farbror Melker.
4.000:- kostar det att få ett kort som inte fungerar bra i FR, IT, SE, NO och CH
... Dessutom trassligt med 2 olika Amexkort, man måste väl betala med Platinum kortet för att få tillgång till försäkringen, men man vill ju använda SAS korten för poängen...
Men betaler du mere end 6.000 kr når du lejer bil privat? Lige nu er Platinum vel kun en god forretning for din arbejdsgiver...Jag hyr bil privat ca 2ggr år, och i tjänsten ca 6 ggr år, jag räknade ut att totalt har jag lagt 8000kr i extraförsäkringar per år i snitt
Varför vill du vänta till din nuvarande period går ut? Vad förlorar du på att byta redan 1 november?Jag har precis talat med SAS American Express kundtjänst (som kund):
- Nya Elite kortet är inte invite-only och har aldrig varit det, alla har kunnat söka kortet.
- Befintliga 2-for-1 vouchers går inte att använda på Star Alliance, endast nya vouchers med det nya kortet.
Min intjäningsperiod på EuroBonus slutar sista November så jag väntar till 1:a December med att skaffa det nya kortet.
Jag skulle gissa på att det är de 20 000 statusgrundande poängen han vill ha på rätt period. Jag tänker göra samma sak, men efter 1 januari.Varför vill du vänta till din nuvarande period går ut? Vad förlorar du på att byta redan 1 november?