Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
När debiteras årsavgiften? Är det när man aktiverar kortet?
Har brytdatum den 20nde varje månad, vill gärna ha den på nästa månads faktura.

@Claes L - Tack, men kanske var lite otydlig. Hade ett Premium innan och bytte till Elite nu.

Det är som @ClaesL skrev, den debiteras på första fakturan. Sedan ska reserande årsavgift från Premium kortet krediteras. Jag hade dock lite strul med detta då mitt Premium kort inte blev automatiskt utbytt/cancellerat utan låg kvar som aktivt.

@vega - Är tanken att de ska "dödar" Premium-kortet samma dag som Elite-kortet aktiveras? I så fall så har det gått fel för mig också, mitt ligger nämligen kvar. Men det kanske bara är månaden ut så att sista fakturan för spend på Premium-kortet kommer?

@vega - Är tanken att de ska "dödar" Premium-kortet samma dag som Elite-kortet aktiveras? I så fall så har det gått fel för mig också, mitt ligger nämligen kvar. Men det kanske bara är månaden ut så att sista fakturan för spend på Premium-kortet kommer?

Så förstod jag mer eller mindre att tanken var när jag pratade med kundservice. De avaktiverade då mitt premium kort, krediterade resterande årsavgift och så fick jag sista fakturan idag. Men tjejern på kundservice sa att ibland låter de kortet vara aktivt lite längre för att se om det kommer in fler transaktioner (ex från utlandet) då vissa transaktioner registreras mycket senare än när de skedde. Du kan ju vänta och se tills du får din faktura och är årsavgiften inte krediterad så skulle jag ringa

@vega - Låter ju inte helt orimligt med tanke på sådana transaktioner. Väntar på nästa faktura, så får vi se vad som händer. Tack!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen