Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har erfarenheter av att säga upp Elitekortet?
Voucher 2 giltig som vanligt? 20k Baspoängen?
Detta är jag också intresserad av. Funderar på att säga upp, men vill försäkra mig att baspoängen och vouchern inte återkallas. Får man tillbaka någon del av årsavgiten om man lämnar under året? Är det någon skillnad om man flyttar utomlands?

Bytte från Premium till Elite, fick 6000 välkomstpoäng på första Elite-transaktionen? Antog att det var en one-time thing och inte att det gällde per kort.
Är allt i sin ordning eller har det gått galet hos AmEx? Någon annan som fått detta?

Någon som vet om kortet får användas för inköp av produkter till företaget som är mitt egna AB (som sedan ska säljas vidare till kund)? Hittade inte specifikt AB i villkoren utan mer enskild firma mfl. Gäller Elite och/eller Platinum kortet.
Det går så bra så, bokförs som privat utlägg bara :)
Se till att du aldrig någonsin har en skuld till ditt AB bara, det finns ett långtgående låneförbud som får både skattmasen och revisorn att se rött om det skulle överträdas...

Jag skaffade Elite-kortet när de nya kom och blev i och med det ändrad till Eurobonus Guld.
Jag har fått nya Elite-kort men de har silver markeringen på sig. Dock fick jag nya guld-kortet från sas.
Någon som vet om de skickar ut nya Elite-kort eller ska jag kontakta dem för det?

Detta är jag också intresserad av. Funderar på att säga upp, men vill försäkra mig att baspoängen och vouchern inte återkallas. Får man tillbaka någon del av årsavgiten om man lämnar under året? Är det någon skillnad om man flyttar utomlands?
Har sagt upp kortet och gått tillbaka till Premium, vouchern ska vara giltig enligt vad jag kan läsa mig till. Håller dig uppdaterad om något händer med baspoängen.

Talade med AMEX och de sa att fram tills årskiftet avgift = 3.500
Och man får tillbaka 1000/12*antalet outnyttjade månader för Premium kortet
Jag väntade en bit in på december med att beställa Elite. Tänkte att jag ville ha årsavgiften på 3500:- och INTE 4000:- eftersom jag inte visste då att dom krediterade outnyttjade Premium-månader.
Min ansökan godkändes den 27/12 men ändå fick jag årsavgift på 4000:- debiterad den 11/1!
Någon som varit med om något liknande?

Jag väntade en bit in på december med att beställa Elite. Tänkte att jag ville ha årsavgiften på 3500:- och INTE 4000:- eftersom jag inte visste då att dom krediterade outnyttjade Premium-månader.
Min ansökan godkändes den 27/12 men ändå fick jag årsavgift på 4000:- debiterad den 11/1!
Samma för mig.

Jag fick debiterad 4.000 SEK trots att jag fick min ansökan godkänd förra året.
Jag ringde till Amex kundtjänst och påtalade om detta. Jag fick 500 SEK krediterat omedelbart så mitt tips är att ringa kundtjänst. :)

Samma för mig eftersom kortavgiften kommer på första fakturan vilket var 2015.
Så systemet förstår inte att du bara ska betala 3500Kr, bara att ringa till dom så krediterar dom det direct...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen