Senaste nytt

Vi som gör en MileageRun för att klara SAS Eurobonus Challenge jan-feb 2016

Någon som varit iväg och fått segmenten räknade till utmaningen?

Jag tänker i första hand på tex. ARN-CPH-HAM-OSL-ARN? Det vill säga byten på olika flygplatser på ut och hemresa.

Jag sitter och spånar på en Europa-run över en dag i februari.
Surt att jag missade Now or Never igår och att priserna på de flesta avgångar inkl lågpriskalendern har mer än fördubblats.
Det jag tänkte var att göra en ARN-CPH-LHR-CPH/OSL-ARN för att besöka trevliga lounger och som tillsammans med en ARN-KRN-ARN ge mig de 3st t.o.r. som jag behöver för att casha in mina 30'000 poäng.
Men jag vill ju inte att det ska kosta hutlöst mycket pengar...

Därför slänger jag ut frågan här samt i tråden "Flygbiljetter".

Det jag söker förslag om är:

• Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Europa (London Heathrow pga lounger eller alternativa förslag med inträde i *A Gold lounger)
  • När vill/behöver du resa ut? 2-7 februari eller 9-28 februari
  • När vill/behöver du komma hem? Samma dygn
  • Hur länge vill du vara borta? 1 dag
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kaninklass? SAS GO
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS
  • Vad är din budget? (per person) Så billigt som möjligt, max 1500kr
  • Vad är det viktigaste för dig? 1 mellanlandning per riktning för att få ihop 2 st t.o.r. i kampanjen EB Challenge samt få maximal
    loungeupplevelse på destinationen
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Finns det fler stopp för samma pris eller billigare så att jag kan maximera
    poängintjäning, exempelvis ARN-OSL-CPH-???, ???-CPH-OSL-ARN så är jag mycket intresserad av detta.

Jag letar även efter Arlanda-Kiruna, minst tre dagar i februari för en så billig peng som möjligt och är väl medveten om att jag missade chansen igår och inatt efter klockan 01.

Tack för all hjälp!
/Smuffe

Jag sitter och spånar på en Europa-run över en dag i februari.
Surt att jag missade Now or Never igår och att priserna på de flesta avgångar inkl lågpriskalendern har mer än fördubblats.
Det jag tänkte var att göra en ARN-CPH-LHR-CPH/OSL-ARN för att besöka trevliga lounger och som tillsammans med en ARN-KRN-ARN ge mig de 3st t.o.r. som jag behöver för att casha in mina 30'000 poäng.
Men jag vill ju inte att det ska kosta hutlöst mycket pengar...

Därför slänger jag ut frågan här samt i tråden "Flygbiljetter".

Det jag söker förslag om är:

• Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Europa (London Heathrow pga lounger eller alternativa förslag med inträde i *A Gold lounger)
  • När vill/behöver du resa ut? 2-7 februari eller 9-28 februari
  • När vill/behöver du komma hem? Samma dygn
  • Hur länge vill du vara borta? 1 dag
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kaninklass? SAS GO
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS
  • Vad är din budget? (per person) Så billigt som möjligt, max 1500kr
  • Vad är det viktigaste för dig? 1 mellanlandning per riktning för att få ihop 2 st t.o.r. i kampanjen EB Challenge samt få maximal
    loungeupplevelse på destinationen
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Finns det fler stopp för samma pris eller billigare så att jag kan maximera
    poängintjäning, exempelvis ARN-OSL-CPH-???, ???-CPH-OSL-ARN så är jag mycket intresserad av detta.
Jag letar även efter Arlanda-Kiruna, minst tre dagar i februari för en så billig peng som möjligt och är väl medveten om att jag missade chansen igår och inatt efter klockan 01.

Tack för all hjälp!
/Smuffe
Vänta till på Torsdag?? Ca kl 1800 och boka då

"Billiga" resor över dagen brukar ofta vara till Tyskland, Berlin, Hamburg, samt att Bryssel verkar komma upp då och då. Själv åker jag ARN-OSL-HAM-OSL-ARN med vändande kärra.

Jag har kikat på det, hittat ett par billiga till Düsseldorf, Hamburg osv. Men det blir lite saftigt om jag vill ha en mellanlandning i varje riktning samt ta en tur till Kiruna som jag måste göra.
Det som blir billigast än så länge norröver är om jag gör tre enkelresor ARN-UME, UME-KRN, KRN-ARN den 23/2, 23/2 och 26/2 eller 27/2 för c:a 2000kr totalt... Jag hade behövt gårdagens Now or Never dit. :(

Då skulle det ha funkat att ta ARN-CPH-LHR omkring kl 10:00, framme c:a kl 14:00 samt returen vid kl 21:30, framme kl 00:30 och maximerat *A loungupplevelserna på Heathrow.
Men just nu landar det på omkring 1790kr.

Allt som allt spräcker det min budget med över 1000kr... o_O

@Rebel Jo, Kiruna måste jag till från mitten till slutet av februari för att få till 30K kampanjen och vet inte hur länge jag kan chansa på att priserna sänks med någon hundring för att landa på max 1500kr.
Jag hoppas att London kommer med nästa eller senast näst-nästa torsdag.
Vad har du (och ni andra) för bra loungeupplevelser på de europeiska flygplatserna förutom Heathrows välja och vraka?

Toppen