Senaste nytt

Vi som gör en MileageRun för att klara SAS Eurobonus Challenge jan-feb 2016

Jag kommer troligtvis vänta in tills någon gjort en AAA-BBB-CCC-BBB-AAA resa innan jag bokar mina två resor för att vara på den säkra sidan. Kan dock hända att jag bokar den ena och ser själv, då jag behöver segmenten för EBG i vilket fall.

Du kommer inte att få reda på om det fungerar förrän utmaningen är över?

Du kommer inte att få reda på om det fungerar förrän utmaningen är över?
Om jag tolkat dessa inlägg rätt så brukar man få reda på under utmaningen hur man ligger till.

Får man veta under challange gång hur man ligger till? Dvs om någon flyger A-B-C-B-A så vore det tacknämligt att få bekräftat att det blev 2 ToR. Får man denna info?

Ja, det brukar man få...

Annars får man hoppas att någon annan slutgör sin utmaning tidigt och det går att lista ut därifrån hur SAS räknar :)

Scratch that... Missade en restriktion i fare rules under end-on-end att det bara gällde WF i Norge (Så typ XXX-OSL-CPH-TXL t/r går nog att hitta till rimligt pris där fare kombineras av XXX-OSL och OSL-BER fare basis).

För att rota i dessa saker krävs verkligen Expertflyer.
Och där är jag inte riktigt än, även om jag har gratiskontoversionen av Expertflyer.

Kan jag bara få en hint mellan tummen och pekfingret vad en sådan routing går på? :) (om du har tid och lust att söka åt mig)

Eksempel fra Arlanda, bookes på SAS.se
Stockholm-København-Oslo-Haugesund (and back) 10:00-20:00 : 2350SEK

SK1673 CPH-BER 08:00-08:55
SK1674 BER-CPH 09:35-10:35

775 kr (minus 45 kr via refunder.se) = 730 kr

Antar att du kör den via två enkelbiljetter eftersom MCT i Berlin verkar vara 45 minuter?
Kan någon bekräfta att exempelvis ARN-TXL (enkelbiljett) och TXL-ARN (enkelbiljett) kommer räknas som en tur och retur? Jag menar, hur noga är det att det faktiskt är bokat som en ToR?

Antar att du kör den via två enkelbiljetter eftersom MCT i Berlin verkar vara 45 minuter?
Kan någon bekräfta att exempelvis ARN-TXL (enkelbiljett) och TXL-ARN (enkelbiljett) kommer räknas som en tur och retur? Jag menar, hur noga är det att det faktiskt är bokat som en ToR?

Hvert segment teller 0,5 tur/retur. Irrelevant om det er booket som en enkeltbillett, en tur-retur, en 4-delt tur-retur etc...
ARN-TXL = 0,5 t/r
TXL-ARN = 0,5 t/r
ARN-CPH-OSL-CPH-ARN = 2 t/r
Sum = 3t/r
et cetera.

Hva er den billigste 3t/r noen har funnet fra Arlanda?

Toppen