Borde gå att routa GOT-ARN-CPH-TXL?
Tips på hur jag får till den bokningen?![]()
Har inte lärt mig så mycket om fare rules (än), men har inte heller lyckats hitta en sådan biljett så är nog tillbaka på ruta ett igen att det blir till Bodö.Vilken fare tillåter det? (till rimligt pris)
Om det fanns en fare som tillät det, så vore det bästa att ringa SAS och boka. Tyvärr finns det ingen fare som tillåter den routingen vad jag kan se.
Cimber är inte code share, i alla fall inte när enda flightnr är SKXXXX. Samma sak med exvis Jet Time. Båda dessa räknas som SAS "native"När jag tittar på ARN-CPH-TXL så dyker ofta upp code share med Cimber. Dock har den t ex SK680.
Scratch that... Missade en restriktion i fare rules under end-on-end att det bara gällde WF i Norge (Så typ XXX-OSL-CPH-TXL t/r går nog att hitta till rimligt pris där fare kombineras av XXX-OSL och OSL-BER fare basis).Tips på hur jag får till den bokningen?![]()
Ingen... Försökte med kombination av fare GOT-ARN med ARN-CPH-TXL där det står END-ON-END permitted. Missade dock det mindre trevliga tilläggetVilken fare tillåter det? (till rimligt pris)
END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH DOMESTIC FARES.
VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS PERMITTED.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE WITH ANY -HAPPY/-HAPPYK/-HAPPYS TYPE
FARES FOR CARRIER WF WITHIN NORWAY.
Jag kommer troligtvis vänta in tills någon gjort en AAA-BBB-CCC-BBB-AAA resa innan jag bokar mina två resor för att vara på den säkra sidan. Kan dock hända att jag bokar den ena och ser själv, då jag behöver segmenten för EBG i vilket fall.Samma här, är också student, men det skulle vara bra med lite klarhet då jag som student inte vill chansar på en AAA-BBB-CCC-BBB-AAA om det bara skulle ge 1 t/r.