Senaste nytt

Vi som gör en MileageRun för att klara SAS Eurobonus Challenge jan-feb 2016

10 öre per poäng är ju en vanlig värdering men för min del är det vad jag åtminstone vill ha ut när jag använder dem. Inte vad jag är beredd att betala för dem. Särskilt inte om det tar en hel dag att genomföra.

30 000 poäng går att skapa på många sätt. Betala räkningar för 180 000 kr med Betalo och Coop Medmera Mer efter nyår till 1% avgift och utan växlingskampanj kostar till exempel 1800 kr.
180.000 I räkningar skulle ta mig något år att få ihop. Jag tycker personligen att köpa sas poäng för 10 öre styck är ett bra pris, med en amex 2-4-1 voucher ger det mig Lufthansa First till USA för 7500 kronor plus skatter och avgifter.
Även om avgiften bara är 1800 kronor via betalo för poängen så måste även räkningarna betalas, eller om man köper något annat, vilket också är kostnader i och med att med mera mer kortet inte är gratis. För mig får du lägga på 3 årsavgifter också och då är inte kalkylen direkt bra om man tittar på att det tar 3 år jämfört med 1 dag för att spara 500 kronor.

Gällande diskussionen huruvida det är värt att boka extra resor eller ej för att klara av Bonus Challenge är det bara att konstatera alla inte sitter i samma båt. Personligen är jag student och reser i 95 % av fallen på ungdomsbiljetter som endast generar 250/500 poäng per leg. Det är en rejäl bonus för mig att kunna köra GOT - ARN - HAM t/r för ~1100 SEK/bokning två gånger för att komma upp de 4 t/r jag behöver för mitt challenge, och få ut 30 000 poäng extra utöver de 3000 poäng som jag får för resorna.

Gällande diskussionen huruvida det är värt att boka extra resor eller ej för att klara av Bonus Challenge är det bara att konstatera alla inte sitter i samma båt. Personligen är jag student och reser i 95 % av fallen på ungdomsbiljetter som endast generar 250/500 poäng per leg. Det är en rejäl bonus för mig att kunna köra GOT - ARN - HAM t/r för ~1100 SEK/bokning två gånger för att komma upp de 4 t/r jag behöver för mitt challenge, och få ut 30 000 poäng extra utöver de 3000 poäng som jag får för resorna.

Samma här, är också student, men det skulle vara bra med lite klarhet då jag som student inte vill chansar på en AAA-BBB-CCC-BBB-AAA om det bara skulle ge 1 t/r.

Får man veta under challange gång hur man ligger till? Dvs om någon flyger A-B-C-B-A så vore det tacknämligt att få bekräftat att det blev 2 ToR. Får man denna info?

Toppen