Senaste nytt

Vi som gör en MileageRun för att klara SAS Eurobonus Challenge jan-feb 2016

Själv behöver jag flyga 3 tor men gärna i SAS Plus eftersom jag behöver ca 10000 baspoäng också. Någon som har en bra routing på lager till bra pris ut från MMX/CPH?

Själv behöver jag flyga 3 tor men gärna i SAS Plus eftersom jag behöver ca 10000 baspoäng också. Någon som har en bra routing på lager till bra pris ut från MMX/CPH?
Berlin. Pris i SEK i SAS Plus.

upload_2015-12-25_20-26-2.png

@Maja Det säkra valet är att köra 3 separata ToR på SAS-metall, då kommer du garanterat uppfylla kraven. Sedan kan man mer eller mindre chansa på ev genvägar såsom hoppas på att legs snarare än resor räknas. Här kan man även väga in hur tidigare challenges har fungerat i praktiken. Men det är mer eller mindre ett vågspel. Så vill du vara säker boka 3 ToR, vill du chansa boka 6 legs. SAS support kommer du inte få ETT svar ifrån om du frågar många gånger.

@Maja Det säkra valet är att köra 3 separata ToR på SAS-metall, då kommer du garanterat uppfylla kraven. Sedan kan man mer eller mindre chansa på ev genvägar såsom hoppas på att legs snarare än resor räknas. Här kan man även väga in hur tidigare challenges har fungerat i praktiken. Men det är mer eller mindre ett vågspel. Så vill du vara säker boka 3 ToR, vill du chansa boka 6 legs. SAS support kommer du inte få ETT svar ifrån om du frågar många gånger.
Ha, jag måste tyvärr upp i 7 ToR för mina 30.000 poäng!

Har ToR Got-cph-Ewr och sen got-Arn-hkg inbokade så med lite tur blir detta 4 ToR. Får bli en tripp till Bodö ToR så får jag mina sista 3ToR om gamla "regler" gäller även denna challenge. Är helt omöjligt att få ihop 7 "riktiga" ToR för mig annars som endast flyger privat.

För att få max poäng, skall man då satsa på Plus i A-klass eller en billig GO och hoppas på OT? OT ger ju 200% medan A-klass ger 150%, men går verkligen ALLA OT inom Europa igenom?
Ja, så kan man ju också göra om man kan tänka sig att resa i Go (i värsta fall). Får du igenom OT ger det ju givetvis fler poäng än A-klass. Men man får väl titta på prisskillnaden och ev. kostnad för OT samt väga det mot friheten i att ha en A-klassbiljett från start (=avbokningsbar). Jag kör A-klass så att jag kan avboka.

Ha, jag måste tyvärr upp i 7 ToR för mina 30.000 poäng!

Har ToR Got-cph-Ewr och sen got-Arn-hkg inbokade så med lite tur blir detta 4 ToR. Får bli en tripp till Bodö ToR så får jag mina sista 3ToR om gamla "regler" gäller även denna challenge. Är helt omöjligt att få ihop 7 "riktiga" ToR för mig annars som endast flyger privat.
Får säga som Gunde "ingenting är omöjligt" men jag håller med om att det är lite knepigare för oss som bara flyger privat. Jag sitter i exakt samma sits som du, har 4 tur och retur bokade (3 HKG och 1 till Bryssel). Kommer med största sannolikhet att köra London via CPH den 7e februari för lite lounge-runs samt att ta billigaste möjliga annat datum i februari, troligtvis Helsingfors över dagen.

Får säga som Gunde "ingenting är omöjligt" men jag håller med om att det är lite knepigare för oss som bara flyger privat. Jag sitter i exakt samma sits som du, har 4 tur och retur bokade (3 HKG och 1 till Bryssel). Kommer med största sannolikhet att köra London via CPH den 7e februari för lite lounge-runs samt att ta billigaste möjliga annat datum i februari, troligtvis Helsingfors över dagen.
Just nu lutar det åt Bodö för min del då jag får in 3 ToR i en flygning, men det är ju en helt meningslös dag på så sätt att jag bara flyger och inte ens hinner besöka en trevlig lounge på vägen. Så kreativa förslag på andra turer där jag får in 3 segment mottages tacksamt med utgångspunkt från GOT. :)

@Maja
Jag gör GOT-BOO den 6 feb med min pappa. Haka på den om du vill ha sällskap med oss.

Annars kan jag tipsa om Got-txl, gjorde den förra året och hade då 6 timmar i Berlin. Tyvärr strulade det med trasigt flygplan i Oslo så det kortades ner till 4 timmar vilket gjorde att jag fick spendera tiden i loungen och inte i stan som jag tänkt.

Toppen