Senaste nytt

Vi som gör en MileageRun för att klara SAS Eurobonus Challenge jan-feb 2016

Just nu lutar det åt Bodö för min del då jag får in 3 ToR i en flygning, men det är ju en helt meningslös dag på så sätt att jag bara flyger och inte ens hinner besöka en trevlig lounge på vägen. Så kreativa förslag på andra turer där jag får in 3 segment mottages tacksamt med utgångspunkt från GOT. :)

Men måste du göra utmaningen? Det är ju trots allt "bara" 30 000 extrapoäng det handlar om. Poäng som antagligen kan skapas billigare och enklare än att flyga om man inte har något annat syfte med flygningarna, t.e.x ha behov av baspoängen, ha ett resmål, eller tycka om att flyga. Hade utmaningen gett betydligt fler poäng eller baspoäng så hade jag haft lättare att förstå extraresor, men nu tycker jag kostnaden verkar överstiga värdet av de extra poängen.

Ja, det känns lite o-värt om man inte har något annat syfte. Jag har sex segment bokade nu i jobbet och behöver då troligen två till för att komma upp i de 4 t o r jag behöver för 30k, då är läget lite mer motiverat att försöka jaga in de sista också. Hade jag inte haft något inbokat allls så hade jag inte orkat engagera mig och lägga privata medel för att få lite extrapoäng.

Men måste du göra utmaningen? Det är ju trots allt "bara" 30 000 extrapoäng det handlar om. Poäng som antagligen kan skapas billigare och enklare än att flyga om man inte har något annat syfte med flygningarna, t.e.x ha behov av baspoängen, ha ett resmål, eller tycka om att flyga. Hade utmaningen gett betydligt fler poäng eller baspoäng så hade jag haft lättare att förstå extraresor, men nu tycker jag kostnaden verkar överstiga värdet av de extra poängen.
Tycker du inte att 30.000 extrapoäng är värt ca 3000 kronor? På vilket sätt kan man billigare få in dessa poäng?

Kul! Då är vi minst tre :)
Kör du den 6/2 också?

@Impendill Ska se om jag kan få till det den 6/2. Gissar dock att min dotter lär bli rejält sur på mig då jag kommer hem från NY den 3/2 och om jag sedan ska ut och flyga direkt lördagen därefter så lär det inte bli muntra miner.

Tack för erbjudandet om att göra sällskap dock! :) Kanske slutar att det blir den lördagen ändå. :)

Hade ju redan 4 segment inbokade innan denna challenge kom och för ca 3000 kr så får jag 30.000 extrapoäng och det känns som väldigt billiga poäng i sammanhanget.

Jagar poäng för att hoppas kunna köpa tre bonusbiljetter till SFO eller LAX i sommar så poängen är verkligen av intresse, därav en sådan flygning. MEN kan jag göra en flygning till en destination där jag kan gå några timmar i en intressant stad så ger det mig mer än att "bara" flyga till Bodö. ;)

Ja, det känns lite o-värt om man inte har något annat syfte. Jag har sex segment bokade nu i jobbet och behöver då troligen två till för att komma upp i de 4 t o r jag behöver för 30k, då är läget lite mer motiverat att försöka jaga in de sista också. Hade jag inte haft något inbokat allls så hade jag inte orkat engagera mig och lägga privata medel för att få lite extrapoäng.
Hade jag inte haft mina 4 segment inbokade sedan tidigare så hade jag inte ens orkat bry mig heller. :)

Tycker du inte att 30.000 extrapoäng är värt ca 3000 kronor? På vilket sätt kan man billigare få in dessa poäng?

10 öre per poäng är ju en vanlig värdering men för min del är det vad jag åtminstone vill ha ut när jag använder dem. Inte vad jag är beredd att betala för dem. Särskilt inte om det tar en hel dag att genomföra.

30 000 poäng går att skapa på många sätt. Betala räkningar för 180 000 kr med Betalo och Coop Medmera Mer efter nyår till 1% avgift och utan växlingskampanj kostar till exempel 1800 kr.

@Maja
Annars kan jag tipsa om Got-txl, gjorde den förra året och hade då 6 timmar i Berlin. Tyvärr strulade det med trasigt flygplan i Oslo så det kortades ner till 4 timmar vilket gjorde att jag fick spendera tiden i loungen och inte i stan som jag tänkt.

Men hur fick du till 3 segment på GOT-TXL? Hade gärna kunnat tänka mig 6 timmar i Berlin! :)

Toppen