Senaste nytt

Vi som gör en MileageRun för att klara SAS Eurobonus Challenge jan-feb 2016

Du har rätt, lite synd. Räcker 40 min i BER exempelvis för att vända?
Prova boka och se vad du får för svar. Nackdelen med TXL är att det nästan jämt är bussgate och du kan bli avsläppt lite varsom. Hade personligen inte valt en vända till TXL. Har själv bokat Riga och Hamburg från Arlanda

Talade precis med SAS Eurobonus supporten eftersom jag tycker att det i vissa inlägg i tråden låter för enkelt att uppfylla denna challange. Det är alltså 3 t/r biljetter som räknas (oberoende transit). Resor via en flygplats för att nå destination räknas alltså inte som 2 t/r resor. 1 Biljett = 1 t/r.
Ganska logiskt, vore för enkelt (billig) challange annars...

Talade precis med SAS Eurobonus supporten eftersom jag tycker att det i vissa inlägg i tråden låter för enkelt att uppfylla denna challange. Det är alltså 3 t/r biljetter som räknas (oberoende transit). Resor via en flygplats för att nå destination räknas alltså inte som 2 t/r resor. 1 Biljett = 1 t/r.
Ganska logiskt, vore för enkelt (billig) challange annars...
Det lär bli bekymmersamt då vi är ett flertal som har fått raka motsatsen till svar och har såväl fått svaren via mail som chatten (där det finns mailade chatutdrag på vad SAS har sagt.

Så ni som har gjort liknande resor förr, hur har det då räknats?

Ett budord från en klok man: Enkelt, lita aldrig på support/kundtjänst..

Bättre att ta det säkra före det osäkra, varje gång!
I know, men varför är ditt svar mer rätt isf för det fick du ju också via supporten? ;)

Skämt å sido, hur fasiken ska man bete sig i så fall när det är otydligt och dubbla budskap när man frågar om ett förtydligande?

Tidigare liknande challenges så förstod jag det som om det var segment som räknats.

Hej Maja, jag menar inte att jag har mer rätt.. meningen är att jag väljer att tro på det "svårare" alternativet, tar det andra som en bonus..
Personligen tror jag mer på den också ;)
God Fortsättning

Toppen