Jag tror snarare att de överväger hur kampanjen gick, hur det ser ut ekonomiskt, hur många som inom rimligheten har möjligheter att lägga ut mellan 3000-25000 SEK inom 6 månader för att uppnå 100'000 poäng och om det är värt de inkomster att låta sådana som oss och andra att investera i ett Diamondkort, främst då oss som har gjort våra runs till exempelvis Prag.
I slutändan kommer inkomster före ett antal Diamondkortsmedlemmar ge större intäkter än att inte ha en liknande kampanj.
För mig hade jag, om jag hade haft en tjänst på SAS EB övertalat mina chefer att de med EBG minimum 75-80'000 poäng mellan 1/3-1/6 2013 fått en en inbjudan till att resa i 2 st. r/t Plus inom Europa eller minimum 6 st. enkelresor Plus alt. minimum 10 st. GO och få ett Diamondkort.
Silver med minumum 35'000-75'000/80'000 poäng 6 r/t Plus, 10 enkel, 15/18 st. GO osv.
Hälften för I/C r/t osv. då de genererar fler poäng.
Men det är bara mina tankar...
Hur som helst, jag tror att de garanterat kommer ut med en ny kampanj strax innan release till de som är aktiva EB resenärer, de som var med i guldkampanjen samt till de som ligger inom 20-25'000 poäng ifrån att bli fullstatusmedlemmar.