Senaste nytt

Vi som flyger till Prag under GULD kampanjen

RFID-stickern är rätt puckad imho. Den strular oftast när jag försöker använda den och jag har inget bra ställe att sätta den på, så den ligger i kavajfickan, ungefär som ett visitkort.

Idag kom mitt nya Amex kort med EBG på. Tycker dock att det är väldigt diskret, inte som EBG kortet (det vanliga), vilket enligt mig är lite synd.

I förrgår ramlade både kort och tags ner i brevlådan...
Känns rätt gött faktiskt!

Nu har jag även fått svar från Customer Care på mitt klagomål där jag blev av med min plats i plus.
Enligt systemet så hade jag kvar plusstatus men de vill få in en kopia på boardingkortet då de inte såg att jag blivit nedgraderad och efter det så lär jag få svar på om jag får min "op-up" eller lite kompensationspoäng.. :)

Amex-kortet är giltigt i två år, men guldstatusen bara ett år. Står en text på baksidan av kortet som "förklarar". Är det någon som vet om man kommer in i loungen med guldkortet trots att statusen gått ut, eller kollas den upp online?

Dock så ser, som sagt, Amexguldet ut precis som ett silver. På lite ovanligare flygplatser brukar man få be dem kolla en gång extra...

Amex-kortet är giltigt i två år, men guldstatusen bara ett år. Står en text på baksidan av kortet som "förklarar". Är det någon som vet om man kommer in i loungen med guldkortet trots att statusen gått ut, eller kollas den upp online?

Det finns historier om det men generellt sett ska du ha din status på boardingkortet. Är det SAS egna lounger kommer de troligen att knappa in ditt medlemsnummer och se vad du egentligen har för status.

Någon som hört om det kommer fler sådana här erbjudanden?

Om någon mot förmodan skulle veta något om det, så misstänker jag att det finns NDAer som hindrar dem från att skriva om det här.

Personligen är jag rätt övertygad om att detta var mer av engångsnatur och att man gör det för att EB 2.0 snart ska introduceras.

Jag tror snarare att de överväger hur kampanjen gick, hur det ser ut ekonomiskt, hur många som inom rimligheten har möjligheter att lägga ut mellan 3000-25000 SEK inom 6 månader för att uppnå 100'000 poäng och om det är värt de inkomster att låta sådana som oss och andra att investera i ett Diamondkort, främst då oss som har gjort våra runs till exempelvis Prag.
I slutändan kommer inkomster före ett antal Diamondkortsmedlemmar ge större intäkter än att inte ha en liknande kampanj.

För mig hade jag, om jag hade haft en tjänst på SAS EB övertalat mina chefer att de med EBG minimum 75-80'000 poäng mellan 1/3-1/6 2013 fått en en inbjudan till att resa i 2 st. r/t Plus inom Europa eller minimum 6 st. enkelresor Plus alt. minimum 10 st. GO och få ett Diamondkort.

Silver med minumum 35'000-75'000/80'000 poäng 6 r/t Plus, 10 enkel, 15/18 st. GO osv.

Hälften för I/C r/t osv. då de genererar fler poäng.

Men det är bara mina tankar...
Hur som helst, jag tror att de garanterat kommer ut med en ny kampanj strax innan release till de som är aktiva EB resenärer, de som var med i guldkampanjen samt till de som ligger inom 20-25'000 poäng ifrån att bli fullstatusmedlemmar.

Toppen