Senaste nytt

Vi som flyger till Prag under GULD kampanjen

Undra om besättningen är densamma på dessa flighter, damen i främre delen verkade lite oklar med fenomenet i tisdags när jag åkte men nu har det ju gått ytterligare en dag och några fler ansikten som dyker upp på hemresan igen. Många fler blir det, kan inte nån göra en intervju med besättningen vid tillfälle :D

Jag frågade. Tydligen inte. De rotarerar runt på nåt vis. Dagens besättning skulle inte flyga denna rutt igen närmaste tiden.

Nån här kanske är kabinpersonal och vet?

Jag frågade. Tydligen inte. De rotarerar runt på nåt vis. Dagens besättning skulle inte flyga denna rutt igen närmaste tiden.

Dom har "clearence" på en viss eller 2 flygplanstyper. Därefter är det rotation. De som har arbetat riktigt länge kan få long haul.

Jag aker samma rutt varje vecka och det ar alltid ny personal, pa 100 vandor kanska jag far samma 2 eller max 3 ggr.

Jag aker samma rutt varje vecka och det ar alltid ny personal, pa 100 vandor kanska jag far samma 2 eller max 3 ggr.

När jag flög ARN-ORD-ARN nyss var det samma crew på båda vägarna (1 veckas mellanrum på flygningarna), enbart en flygvärdinna som skiljde (verkade vara på upplärning i business-kabinen). Ena flygvärdinnan sa att hon alltid jobbade på ARN-ORD linjen, verkade som om hon inte flög någon annan linje över huvud taget.
Inom europa så känns det som att det skiftar efter varje tur och retur.

Lite kul när jag flög LH ARN-MUC-BUD, fick samma crew på båda flighterna :)

Ser ut att bli en riktig BusinessClass.se flight!

Jag sitter på 6D ut och 7F hem den 23/10.

Vi ses i loungen! :D

Jag är också nu på SK1767/1768 den 23/10. Jag bjuder på 2 öl ombord till den som byter min mittenplats på hemresan till en gångplats :)

Sen väntar jag på svar på om min KEF resa räknas eller inte. Annars blir det en resa till, troligtvis lite dyrare till FCO eller MXP så jag kan kliva på planet till ZRH i en dag eller två.

Men jag får också 6 000 EB efter mina två Plus resor som sign up bonus, så balansen efter KEF är minimum 20 000 på två resor, men om jag tvingas göra en till kan den kliva upp mot 30 000 som är jo bra på 3 resor.

Toppen