Senaste nytt

Vi som åker BA 787 Dreamliner till London

Uppdatering

Jag har fått svar från Solfaktor att alla biljetter är betalade (några fick nog bråttom när jag började nämna standby-listan) och att gruppbokningen därför snart är biljetterad. Det borde innebära att ni kan välja platser senare under dagen.

Det innebär också att standbylistan inte längre behövs, jag kommer maila alla anmälda och förklara hur allt gått till och ge ett litet plåster på såren - det är flera som är missnöjda.

Hoppas ni får en grym helg. Hade mer än gärna varit med men eftersom jag jobbar både fredag och söndag så var det inte ens någon ide att försöka få en plats! Dock så kommer jag följa er när ni är i luften...:)

Ser fram mot detta, första gången jag deltar i ett BC-arrangemang. Jag har BAEC Silverstatus men kom med ändå. Har bokat hotell vid flygplatsen, Arora heter det. Aldrig bott där men priset var bra.

Nu får jag upp bokningen på checkmytrip.com, men inte på BA.com.

De har dock fortfarande inte fixat mitt namn trots att de lovat det och jag ser inga biljettnr.

Uppdatering

Jag har fått svar från Solfaktor att alla biljetter är betalade (några fick nog bråttom när jag började nämna standby-listan) och att gruppbokningen därför snart är biljetterad. Det borde innebära att ni kan välja platser senare under dagen.

Det innebär också att standbylistan inte längre behövs, jag kommer maila alla anmälda och förklara hur allt gått till och ge ett litet plåster på såren - det är flera som är missnöjda.
Ursäkta en rejäl portion OT, men jag kan inte hålla mig. Skall du ge plåster på såren åt de som stod på standby-listan? Vi som inte alls skrev upp oss för eventet då, skall inte vi få något? Jag anar en inre cirkel som står på standby-listor för att få saker. Jag känner mig kränkt och kommer stå med armarna i kors i min sandlåda JÄTTELÄNGE!
Ursäkta än en gång för OT och ironi, har tråkigt... ;)

Nu får jag upp bokningen på checkmytrip.com, men inte på BA.com.

De har dock fortfarande inte fixat mitt namn trots att de lovat det och jag ser inga biljettnr.

Jo, men BA-numret är/var inte inlagt i bokningen. Du får söka upp den på BA genom att "Add a booking", då hittas den. Man får dock felmeddelande när man ska försöka pilla på den:

Tyvärr. Då denna bokning gäller för en stor grupp kan vi inte visa den online. Kontakta ditt lokala British Airways-kontor eller din resebyrå.

Jag har givetvis försökt hitta den utan att vara inloggad. Jag får dock felet du får utan att få se bokningen.

Även om jag inte ska följa med på eventet börjar jag vara otroligt nyfiken på vad som planeras för aktiviteter.
Jag får se om jag ger mig tillkänna på återresan eller om jag bara ska skriva en liten reserapport om hur det är att följa med som utomstående på en flygning där ett BC event pågår! :D

Last edited:
Jag får se om jag ger mig tillkänna på återresan eller om jag bara ska skriva en liten reserapport om hur der är att följa med som utomstående på en flygning där ett BC event pågår! :D

Kör en paparazzi/Walraff du!
Därefter får du får lägga ut en länk på BC till ansiktsboken med resultatet....

Toppen