Senaste nytt

Vi som åker BA 787 Dreamliner till London

Är sjukt avis på er, jag tycker att en biljett i first på deras första a380 flight vore en bra kompensation =)
Hoppas ni får en grym resa (vilket jag vet ni får)... Har säkert bara missat det, men vilka är flightnumren som de kör den? ifall man vill boka själv.
/f

BA780/781

Jag har bokat CE själv, men funderar på att boka om och istället ta BA781 ARN-LHR 8 aug och sedan ta BA780 LHR-ARN 9 aug - då får man åka 787 första flight till ARN istället. Inte lika kul, men ändå...

Ett tips för dem som åker Arlanda Express - de har fortfarande Sommarpris: 2pax för 280:- (enkel).
Själv har jag inte hunnit så långt i planeringen att vet om jag tar tåget men som vi gjorde förra
sommaren (på väg till Farnborough) så skulle man kunna planera in en mötestid vid A. Express.
Vi kan återkomma till frågan nästa vecka !

Vänner, det har blivit lite ändringar i mina hotellplaner. Jag konspirerade lite med Kricka och tänkte bo på Hilton LHR T5 första natten. När jag sedan skulle avboka första natten på DT London Tower så gick inte det utan det var att avboka allt eller inget. Därför bor jag nu båda nätterna ute på LHR och får leva med att åka HEX till stan om vi ska ha aktiviteter där.

i bland är värden liten. Åkte igår med KL AMS-ARN. Jag sitter på 1 D och min kompis sitter på 1C och på 1A sitter för oss en främmande kille. Denna kille sover nästan hela resan men vid landingen så vaknar han till. När vi taxar förbi terminal 5 så står DYs inhyrda A-340 och jag påpekar för min kompis, (som inte är så flygintresserad) att där står den Norweigen maskin vi såg på JFK igår, och då svar killen på engelska, jag den är inhyrd på Wet-leas från Hifly, jag frågar hur kan du veta detta, jag jobbar med Dreamlinje för Boeing genom ett konsultbolag och skall vara på jobb i Stockholm till på onsdag denna vecka, jag sa at jag var bokad den 9 aug med en 787 och han svarade snabbt, jag då kommer du att åka med den första BA flygningen med 787 från Arlanda. Tyvärr var det tid att gå av maskinen just då, jag han inte fråga några fler frågor, nu så här efteråt så borde man ha fått tag i denna kille och dragit ihop en snabbt BC träff i kväll med honom! Han viste allt och ha sa att det finns ett "nik" på 787 "leayline".

Last edited:
i bland är värden liten. Åkte igår med KL AMS-ARN. Jag sitter på 1 D och min kompis sitter på 1C och på 1A sitter för oss en främmande kille. Denna kille sover nästan hela resan men vid landingen så vaknar han till. När vi taxar förbi terminal 5 så står DYs inhyrda A-340 och jag påpekar för min kompis, (som inte är så flyg intesserad) att där står den Norweigen maskin vi såg på JFK igår, och då svar killen på engelska, jag den är inhyrd på Wet-leas från Hifly, jag frågar hur kan du veta detta, jag jobbar med Dreamlinje för Boeing genom ett konsultbolag och skall vara på jobb i Stockholm till på onsdag denna vecka, jag sa at jag var bokad den 9 aug med en 787 och han svarade snabbt, jag då kommer du att åka med den första BA flygningen med 787 från Arlanda. Tyvärr var det tid att gå av maskinen just då, jag han inte fråga några fler frågor, nu så här efteråt så borde man ha fått tag i denna kille och dragit ihop en snabbt BC träff i kväll med honom! Han viste allt och ha sa att det finns ett "nik" på 787 "leayline".

Tack för den intressanta informationen! (förstod det mesta trots en hel del stavfel/autocorrect?

Delayliner :)

@Stefan62 låter skoj hade jag inte jobbat hade jag nog tyckt det varit värt pengarna att haka på, trots att jag sällan flyger för flygandets skull.

Nej hörrni. Nu är det bara en vecka kvar! Jag har inte kommit mig för att boka hotell än, för jag har inte bestämt mig för om det är bäst att bo på LHR eller inne i stan. Tror det sistnämnda är roligare ändå... Har inte heller sett något riktigt mönster på era andra bokningar. Närheten av Marble Arch såg jag något om...

BA är ute och vädrar G-ZBJA också ser jag:

zbja.jpg

Toppen