mha
Medlem
Många bra inlägg!Min erfarenhet är att resor ofta kan vara billigare med ett inrikes byte. Nu utgår jag visserligen från västkusten och att resor från GOT är billigare än CPH är ju ingen chock direkt men vet att många använt MMX i liknande syfte, blir ju mer poäng med fler segment också. Själv bokade jag HAD-ARN-HEL-CPH-ICN-CPH-ARN-HAD som julkalender kampanj den rutten var billigare än direktflyget från CPH men även billigare än från GOT. Sen fick jag ju galet mycket poäng tack vare omvägen.
Vad vill jag säga med detta då? Jo det kanske vore bra att få med ett flertal inrikesflygplatser enligt egen preferens GOT, AGH, HAD, MMX. Sen kanske detta perspektivet inte alls funkar i Stockholm men i teorin kanske det är värt att positionera sig?
Förstår också utmaningen med antalet förfrågningar men det blir väl svårt att komma runt. Kanske får man leva med äldre data på dessa flygplatser?
Allt är ju absolut en fråga om prioritering. Jag kanske har satt ribban rätt högt genom att scanna om allt var 24:e timme. Och en mindre utrullning med mer "snåla" scanningar från dessa flygplatser kanske kan vara något. Jag får klura lite på den!