Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Även här saknas UX. Flögs 31 december. "The selected airline was not able to process your claim". Har sett tips om att regga UX med fel datum samt olika kombinationer av namn. Ingen lycka än, trots rätt bokningsklass :(

Högst slumpmässigt verkar det. Jag hade supertur och fick alla automatiskt utom UX och CI där poängen trillade in direkt efter retroreg. Misstänker flera har problem med de kinesiska ifall de har två förnamn och inte valde att kombinera dem till ett. Karl Johan blir när man bokar hos dom KarlJohan. Då verkar allt funka korrekt, och detta följer även bokningsriktlinjerna de har.

Hade inga problem med kinesiska flygbolagen alls (för den nyfikna; EB är registrerat med Förnamn/Efternamn, medan bokningar är inkl mellannamn för Kina-relaterade flygen). Även inga problem med Air China sen tidigare i *A. Verkar som att VN hade en lucka där folk fick igenom sina claims runt andra veckan i december.

För UX och RO har ju tricket som finns på FT (Iaf för de flesta). Min gissning är att det är VN som är problemet, och inte SAS i detta fall

• Gilla
Reactions: hco
Jag saknar Vietnam och Tarom.
Fick igenom CI och UX genom retroclaim.
UX gick inte förens jag skrev ”FÖRNAMN MR ADT”.

Fick mail från SAS ebetro igår att ärendet gällande de saknade poängen från mina flyg är skickade vidare till flygbolagen.

Det plingade redan till att poäng är intjänade hos CI, nu saknas endast ett flygbolag (två flygningar) och det är VN

Hur går det för er övriga?

Fick precis samma mejl dock med VS. Få se hur lång tid kommer det ta innan man faktiskt se poängen på kontot. Ärendet skapades den 30 Nov.
Har ett ärende till också som sas har inte rört det än.

Finns nåt elak rykte som säger att VN inte blev helt nöjd med SAS X2 och därav inte retroclaimar samt att det nu ligger hos Skyteam, ta det med en skopa salt :)

Finns nåt elak rykte som säger att VN inte blev helt nöjd med SAS X2 och därav inte retroclaimar samt att det nu ligger hos Skyteam, ta det med en skopa salt :)
Varför skulle VN vara missnöjda med att deras Award kostar mer? Det är ju de själva som sätter priserna sas betalar för awards.

Detta ser jag bara som hittepå och konspiration, eller någon med agenda att skapa oreda.

Selskaper opererer ikke med grudges. Akkurat som VN står fritt til å sette prisen på awardseter (og hvor mange de slipper) står SAS fritt til å sette prisen de videreselger dem til oss. De kunne også valgt å ikke selge dem i det hele tatt,

Toppen