Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Jag fick poäng för min delta flygning redan en dag efteråt. Den syntes aldrig i sas appen, men eb numret var med när jag bokade och på boardingkortet.
Mitt DL boardingkort visade inte SKELIP / Skypriority och saknade 3 sista siffrorna i EB numret…
Men jag kom in i skyclubben utan problem och lounge personal säkerhetställde att det låg rätt i systemet…

Någon som vet vad som egentligen gäller för award bokade med någon annans poäng?
Alltså en bokning för 2 personer gjord med mina poäng och min 2-4-1. Förutsatt att bådas EB är inlagt räknas även resorna för den andra personen?
Man får olika svar beroende på vem man talar med på kundtjänst..

Någon som vet vad som egentligen gäller för award bokade med någon annans poäng?
Alltså en bokning för 2 personer gjord med mina poäng och min 2-4-1. Förutsatt att bådas EB är inlagt räknas även resorna för den andra personen?
Vad menar du med att resorna räknas?
Bonusresor ger inga poäng och inga "flighter" så vad är det som det räknas mot?

Om du får oklart svar från kundtjänst får du såklart inget säkert svar heller! Jag utgår ifrån att man själv ska ha betalat med poäng för award-resan. Tror någon på SAS' twitter-konto nämnde att det inte räknas ifall någon köper åt dig (award), dock är jag osäker på hur långt dom kontrollerar detta (Tänk revenue-biljett).

Någon kontaktade en ansvarig på Eurobonus-avdelningen på ett annat forum och hon bekräftade att det skulle gälla även om man bokat med någon annans poäng så länge Eurobonusnumret på den som reser är inlagt.

Men säker kan man ju inte vara förrän i januari förstås. Så spara alla boardingkort är väl ett tips.

Någon kontaktade en ansvarig på Eurobonus-avdelningen på ett annat forum och hon bekräftade att det skulle gälla även om man bokat med någon annans poäng så länge Eurobonusnumret på den som reser är inlagt.

Men säker kan man ju inte vara förrän i januari förstås. Så spara alla boardingkort är väl ett tips.
Dåså! Om Olivia sagt att det gäller så bör man kunna utgå från att det är ok. Förutsatt att Aron inte kommer sen och säger att Olivia är ute o cyklar...

Då var jag klar med detta.
Jag gjorde det så enkelt som möjligt för mig, inga konstiga byten i Kina eller Saudiarabien. Jag hade ursprungligen Kenya Airways från BKK, som blev inställt. Då jag hade en ledig dag i AMS så bokade jag utflykt med Air Europa så slipper jag ta Kenya.
Jag gjorde många små missar, är inte lika resvan tydligen som jag var förr om åren. Många försenade flyg som gjorde mig väldigt nervös, det var inte många ställen där jag hade råd att missa nåt flyg. Alla flyg i Europa var försenade, så när jag trodde att jag var på väg att missa så var anslutningsflyget också försenat, så allt gick bra till slut.
Jag har bara shorts o t-shirt här i Vietnam. Hade räknat med att få pyjamas på Virgin på väg till Europa, så tänkte att jag skulle klara mig med det som underställ. Det var nollgradigt redan när jag kom till Korea, stod som en idiot och väntade på hotellshuttle i en halvtimme, sen var det kört, kraftigt förkyld resten av resan...snörvel.

20000 kr, 263250 poäng och en Amexkupong.

Höjdpunkter:
Virgin Atlantic. Mycket bra säte på A330-900 neo. Tror inte jag hade gillat deras reverse herringbone som dom har på andra flygtyper.
Delta domestic F på ny fräsch A321 neo. Stort skönt säte.
Delta Skyclubs var oväntat bra.
Aeromexico F, bra säte.

Besvikelser:
Saudi B777. Värsta sätet på longhaul nånsin. Verkligen värsta formen av slip-n-slide, trodde inte såna fanns längre.
Korean B777. 2-3-2 konfig, inget större fel på sätet, men tråkigt att hamna på en sån kärra när man vet att dom har så mycket bättre produkter.
TPE TY Motel Bordell.
MEX IzZzleep, första och sista gången i ett kapselhotell.

Skärmbild 2024-11-27 104236.png

map (2).gif

Då var jag klar med detta.
Jag gjorde det så enkelt som möjligt för mig, inga konstiga byten i Kina eller Saudiarabien. Jag hade ursprungligen Kenya Airways från BKK, som blev inställt. Då jag hade en ledig dag i AMS så bokade jag utflykt med Air Europa så slipper jag ta Kenya.
Jag gjorde många små missar, är inte lika resvan tydligen som jag var förr om åren. Många försenade flyg som gjorde mig väldigt nervös, det var inte många ställen där jag hade råd att missa nåt flyg. Alla flyg i Europa var försenade, så när jag trodde att jag var på väg att missa så var anslutningsflyget också försenat, så allt gick bra till slut.
Jag har bara shorts o t-shirt här i Vietnam. Hade räknat med att få pyjamas på Virgin på väg till Europa, så tänkte att jag skulle klara mig med det som underställ. Det var nollgradigt redan när jag kom till Korea, stod som en idiot och väntade på hotellshuttle i en halvtimme, sen var det kört, kraftigt förkyld resten av resan...snörvel.

20000 kr, 263250 poäng och en Amexkupong.

Höjdpunkter:
Virgin Atlantic. Mycket bra säte på A330-900 neo. Tror inte jag hade gillat deras reverse herringbone som dom har på andra flygtyper.
Delta domestic F på ny fräsch A321 neo. Stort skönt säte.
Delta Skyclubs var oväntat bra.
Aeromexico F, bra säte.

Besvikelser:
Saudi B777. Värsta sätet på longhaul nånsin. Verkligen värsta formen av slip-n-slide, trodde inte såna fanns längre.
Korean B777. 2-3-2 konfig, inget större fel på sätet, men tråkigt att hamna på en sån kärra när man vet att dom har så mycket bättre produkter.
TPE TY Motel Bordell.
MEX IzZzleep, första och sista gången i ett kapselhotell.

Visa bifogad bild 159771

Visa bifogad bild 159772
Väldigt bra find med att få till 2 "jobbiga" flygbolag på en bokning (RO + SV), men förvånad att dom tillät den. Antar att du kanske hitta OTP-CGK och sen la till "connecting flights" på vardera ände?

Och grattis till miljonen!

Toppen