Budgetresenär
Medlem
Någon på Flyertalk lyckades retroregistrera: https://www.flyertalk.com/forum/36638905-post949.htmlIngen som fått poäng för air europa än gissar jag?
Någon på Flyertalk lyckades retroregistrera: https://www.flyertalk.com/forum/36638905-post949.htmlIngen som fått poäng för air europa än gissar jag?
Enligt uppgift i länken ovanNågon på Flyertalk lyckades retroregistrera: https://www.flyertalk.com/forum/36638905-post949.html
Enligt uppgift i länken ovan
Air Europa: Posted instantly when I used the "Claim Missing Points" tool eight days after flying
In the case of retroactive registration of a flight, the application must be submitted by 20 December 2024. Retroactive registrations submitted after that date will not be able to be processed in time and hence will not count towards the campaign
Så mao deadline för resor med Air Europa 11/12...
Gissar att folk vill ha en dag extra (ifall sidan krascharJag är lite förvirrad över att både här och på FlyerTalk läsa att 11/12 är deadline för retro registrering.
8 dagar efter en flygning (departure date) är det möjligt att retro registrera. Vad missar jag - varför skulle deadline inte vara 12/12?
Fungerade inte att regga på hemsidan Air Europa. Skickade till supporten.Gissar att folk vill ha en dag extra (ifall sidan kraschar).
För övrigt; kundtjänst kan ju också registrera åt en ifall man ringer. Är väl bara formuläret som tillåter tidigast 8 dagar efter flygning. Frågade 2 personer i samband med award-bokning att man kan ringa in och ge information, alternativt skicka underlag till dom via email. Tänker att det inte står att man måste använda formuläret för att utföra retro-registreringen.
SAS Eurobonus support hevder man ikke får uttelling på awardbilletter betalt av andre. Postet det i Evening of conversation tråden da jeg ønsker at noen tar det opp med sjefene.
https://www.businessclass.com/forum/threads/sas-an-evening-of-conversation-ebd.106160/post-1100385
SAS kanske antar att ifall man köper för många award-resor åt en annan person så stryks man pga. "missbruk" som dom har enligt T&C.Eftersom de inte skrivit något om det i villkoren så får de förhoppningsvis göra en pudel och hantera det manuellt på något sätt där det behövs.
Men jag kan förstå att det krävs att poängen kommer från det egna kontot eller att det är en revenuebokning i klass som ger poäng för att det ska funka med någon form av automatik. Det är väl endast dessa två alternativ som lämnar något sorts enkelt spårbart avtryck i personens Eurobonuskonto.
Det ska det inte vara. FQTR raden i systemet blir EB-numret från det inloggade eurobonuskontot vid betalning, trots poängen kan tillhöra en annan familjemedlem i pointsharing gruppen.Fattar inte. Jag tex använder en mindre del poäng från fruns pountsharingkonto. Är det mao diskvalificerande?