Cristoffer Cedergren
Medlem
Vietnam airlines straffar ju ut sig själva från att bli bokade av oss EB-kunder genom x2. Lite komiskt när man ser det så här...

Straffar ut och straffar ut - antar att de gjort ett affärsmässigt beslut och SAS inte vill betala priset utan att dra in dubbla poäng från oss (ingen tvingar SAS att ta ut dessa dubbla poäng). Vi vet inte hu mkt dyrare Vietnam Air är för SAS jämfört med andra partners - 10 %? 200 % 30 %? Skulle bli förvånad om det är dubbla priset för SAS, men vad vet jag.Vietnam airlines straffar ju ut sig själva från att bli bokade av oss EB-kunder genom x2. Lite komiskt när man ser det så här...![]()
Hej från Guangzhou!
Återkopplar till diskussionen om inrikesflyg i Kina på TWOV. För mig fungerade det fint på 24-timmars transfervisumet.
Resan i fråga gick Jakarta-Xiamen-Guangzhou CGK-XMN-CAN med Xiamen Airways.
Vid incheckningen i Jakarta visade jag upp min anslutande separata bokning med Kenya Airways.Var en del internt snack och incheckningen avslutades med att jag behövde signera en "Indemnity form" gällande att avsäga mig rätt till anspråk vid problem med immigrationen. Immigration i Xiamen var ganska odramatisk. Immigrationstjänstemannen dubbelkolla med en kollega men gav mig sedan ett 24-timmarsvisum där raderna "port of exit" samt "area of stay" lämnades ospecificerade.
Nu vidare mot Bangkok med Kenya, där vi sedan stannar ett par dagar.
Jag tycker Xiamen Airways fungerade fint. En jäkla fart på ombordpersonalen för att kontinuerligt försörja passagerarna med mat och dryck. Filt, kudde och vatten i stolen till Elite+ på inrikesbenet. Enda minus var sätesgranne med vassa armbågar på första benet...
Jag med. Har en miljon poäng, men hittar ju knappt några flyg nånstans. Börjar undra vad man gett sig in på.Vad ska ni göra med er miljon EB sen? Bara nyfiken på era planer![]()
Den frågan vidarebefordrar jag till fröken PlanningVad ska ni göra med er miljon EB sen? Bara nyfiken på era planer![]()
Finns ju hur mycket flyg som helst att boka, nja kanske inte som Star* tiden än, förhoppningsvis blir det bättre.Jag med. Har en miljon poäng, men hittar ju knappt några flyg nånstans. Börjar undra vad man gett sig in på.