Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Saxat från FT, kanske kan detta komma till nytta för någon. Det vore mindre kul om man missade miljonen på grund av denna detalj.

https://www.flyertalk.com/forum/36644976-post1039.html

Screenshot 2024-11-04 at 21.20.00.png


och https://www.flyertalk.com/forum/36645916-post1046.html
Air Europe Express is not a subsidiary to Air Europe, it is subsidiary to Globalia. Globalia is also parent company of Air Europe. The airline is actually called Aeronova, but operating under the commercial name of Air Europe Express. I don't really know if it is clear that they are or are not member of SkyTeam.
 
Saxat från FT, kanske kan detta komma till nytta för någon. Det vore mindre kul om man missade miljonen på grund av denna detalj.

https://www.flyertalk.com/forum/36644976-post1039.html

Visa bifogad bild 158791

och https://www.flyertalk.com/forum/36645916-post1046.html

Alltså det där är så sjukt. Det är en massa plan som flyger omkring med Skyteam logga som inte ger poäng.

Pallar någon ringa Skyteam corporate och höra sig för om de är medlemmar?
 
Fast samtidigt finns massa andra svar där kundtjänst säger motsatta... Får eventuellt lösa en extra resa iom att min fortfarande är med Express.
Fick detta nu på morgonen efter försökt retro regga via Diamondsupporten Air Europa flygen.

Dear Mr. Lillemannen

Due to some technical difficulties, we’re currently unable to register points. Please know that our team is working diligently to resolve this issue as quickly as possible. We truly appreciate your patience and understanding.

Thank you for being a valued member of our community.

Warm regards,


SAS Customer Service
 
Hej från Guangzhou!
Återkopplar till diskussionen om inrikesflyg i Kina på TWOV. För mig fungerade det fint på 24-timmars transfervisumet.
Resan i fråga gick Jakarta-Xiamen-Guangzhou CGK-XMN-CAN med Xiamen Airways.

Vid incheckningen i Jakarta visade jag upp min anslutande separata bokning med Kenya Airways.Var en del internt snack och incheckningen avslutades med att jag behövde signera en "Indemnity form" gällande att avsäga mig rätt till anspråk vid problem med immigrationen. Immigration i Xiamen var ganska odramatisk. Immigrationstjänstemannen dubbelkolla med en kollega men gav mig sedan ett 24-timmarsvisum där raderna "port of exit" samt "area of stay" lämnades ospecificerade.

Nu vidare mot Bangkok med Kenya, där vi sedan stannar ett par dagar.

Jag tycker Xiamen Airways fungerade fint. En jäkla fart på ombordpersonalen för att kontinuerligt försörja passagerarna med mat och dryck. Filt, kudde och vatten i stolen till Elite+ på inrikesbenet. Enda minus var sätesgranne med vassa armbågar på första benet...
 
Hej från Guangzhou!
Återkopplar till diskussionen om inrikesflyg i Kina på TWOV. För mig fungerade det fint på 24-timmars transfervisumet.
Resan i fråga gick Jakarta-Xiamen-Guangzhou CGK-XMN-CAN med Xiamen Airways.

Vid incheckningen i Jakarta visade jag upp min anslutande separata bokning med Kenya Airways.Var en del internt snack och incheckningen avslutades med att jag behövde signera en "Indemnity form" gällande att avsäga mig rätt till anspråk vid problem med immigrationen. Immigration i Xiamen var ganska odramatisk. Immigrationstjänstemannen dubbelkolla med en kollega men gav mig sedan ett 24-timmarsvisum där raderna "port of exit" samt "area of stay" lämnades ospecificerade.

Nu vidare mot Bangkok med Kenya, där vi sedan stannar ett par dagar.

Jag tycker Xiamen Airways fungerade fint. En jäkla fart på ombordpersonalen för att kontinuerligt försörja passagerarna med mat och dryck. Filt, kudde och vatten i stolen till Elite+ på inrikesbenet. Enda minus var sätesgranne med vassa armbågar på första benet...
Bra beskrivning av hur det funkar med 24h visafree.
 
Toppen