Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Rackarns snyggt!
Om jag fattar rätt är sista resan (ICN-CGK-JED-FCO-ARN) på samma award?
Låter isf som SAS numera gör väldigt liberala tolkningar av ”most reasonable route”…

Tack. Jag njuter fortfarande över hur himla bra jag fick ihop det. Jag hade en hel del flyt med tillgänglighet som klaffade på precis rätt datum också får erkännas.

Ja, det stämmer. De flighterna är på samma award. Det är ingen backtracking eller en helt ologisk rutt, även om man säkert kunna ta sig till destinationen lite lättare om man ville

Jag upptäckte några fel i bilden som jag kan förtydliga:

- MU-flighterna TPE-PVG-ICN är på samma biljett även om det inte grafiskt ser ut så.

- Skatterna på MEX-HAN blev ca 1500kr, inte 1900kr.

- Bytet i JED är (tyvärr) 8h och inte 4.

Rackarns snyggt!
Om jag fattar rätt är sista resan (ICN-CGK-JED-FCO-ARN) på samma award?
Låter isf som SAS numera gör väldigt liberala tolkningar av ”most reasonable route”…
Sen där är inte konstig, det har alltid gått att flyga så enligt sas regelverk senaste 10 åren. Det är bara ICN-CGK som är lite omväg annars raka spåret

Hur kort tid minimum, internationell-inrikes i USA skulle ni rekommendera?
Hur långt är ett snöre? :)
Är det samma biljett och du lider inte om att ta nästa avgång eller ändrad rutt kan du gå med MCT.

Separata biljetter måste du räkna in marginaler. Om du har flyt och ingen krångel kan det gå på en timme, men vill du inte missa nästa flyget. Minst 3-4 timmar men helst mer skulle jag säga, då har du tid med kö, krångel med immigration, check-in, security, etc...

2H. Har man rejäl otur så åker man på mongo-kö i immigration.
Hur långt är ett snöre? :)
Är det samma biljett och du lider inte om att ta nästa avgång eller ändrad rutt kan du gå med MCT.

Separata biljetter måste du räkna in marginaler. Om du har flyt och ingen krångel kan det gå på en timme, men vill du inte missa nästa flyget. Minst 3-4 timmar men helst mer skulle jag säga, då har du tid med kö, krångel med immigration, check-in, security, etc...

Genomgående biljett, vill ju helst åka C från BKK-ICN -LAX, och enda alternativet är via SEA :cool:

Men det finns ju gott om platser på inrikes flyget i värsta fall, får ringa SAS imorgon och se om dom kan bygga ihop ett längre byte i Seattle. (=sightseeing)

Det finns en kabinväskatråd här på forumet, ni som skall resa länge tider för att nå miljonen kan gärna lägga upp vad ni tänkt använda på resan. Bra med tips på nåt att packa i på en tvåveckorsresa. Den tråden kanske är lämpligare än här. eller kör ni incheckat?

Det finns en kabinväskatråd här på forumet, ni som skall resa länge tider för att nå miljonen kan gärna lägga upp vad ni tänkt använda på resan. Bra med tips på nåt att packa i på en tvåveckorsresa. Den tråden kanske är lämpligare än här. eller kör ni incheckat?
På samtliga bolag så har incheckat bagage ingått.

(undantaget Wizz feeder, & ev inrikes i USA)

Jag brukar alltid resa med duffelbag + incheckad väska. Men för just den här utmaningen kommer jag köra med en kabinväska för att riskminimera samt slippa spendera värdefull tid med att vänta på en väska vid 10+ destinationer.

Jag köpte en Samsonite Airea, 35x55x22 cm. Den väger bara 2,1kg och bredden på 35cm var vad jag var ute efter. Många av flygbolagen i utmaningen tillåter en maxbredd på 35cm, medans de flesta kabinväskor som säljs idag är 40cm.

Hur stor är risken att 40cm bredd skulle orsaka problem? Antagligen väldigt, väldigt liten. Men konsekvensen om det inte funka hade kunnat bli jobbig. Riskminimering hela vägen för min del.

Toppen