Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Jag hade separata biljetter, men fick båda boarding passen i Seoul och i Xiamen fick jag gå genom transit. Det tog 1,5 timme så jag undrar om det inte hade varit snabbare att gå ut landside via immigration istället.
De godkänner bara att gå ut med giltig anledning, har du bara några timmar så kan de anse att det inte är rimligt för att få ett transfer- visa. Utan du bör hålla dig till transferline utan visa. Vet en kvinna som åkte på den i CAN. "No, stay in line for transfer without visa" enl. immigration.

Fler än jag som hört ryktet att 200 Taiwaneser satte av med samma kärra i slutet Nov för att genomföra miljonen?
Fick höra när jag passerade där runt den 28-29 Nov. ;)
Känns som att vi kommer få många internationella att kriga mot om de få bra awardplatserna som släpps.
Tror vi SAS ökar till 2x på allt när de förstår att de behöver skicka ut 1-10 miljarder poäng?
Mycket intressant att få höra hur många som klarat 15 bolag efter utmaningen. :D

• Gilla
Reactions: hco
Känns som att vi kommer få många internationella att kriga mot om de få bra awardplatserna som släpps.
Tror vi SAS ökar till 2x på allt när de förstår att de behöver skicka ut 1-10 miljarder poäng?
Mycket intressant att få höra hur många som klarat 15 bolag efter utmaningen. :D
Det är den stora frågan - kommer det ens finnas en enda bonusresa kvar i hela Skyteam dagen efter dom här poängen ges ut

• Gilla
Reactions: hco
SAS släpper redan 2 platser i Business på alla sina flighter. Vad andra flygbolag i skyteam släpper kan sas inte påverka.

SAS släpper redan 2 platser i Business på alla sina flighter. Vad andra flygbolag i skyteam släpper kan sas inte påverka.
Att SAS släpper 2 biz platser på alla flighter stämmer inte, det tror jag alla är överens om.

Sedan att kommer bli en större kostnad än vad de räknat på, är min gissning. Vi får se vad som händer :)

Att SAS släpper 2 biz platser på alla flighter stämmer inte, det tror jag alla är överens om.

Sedan att kommer bli en större kostnad än vad de räknat på, är min gissning. Vi får se vad som händer :)
Jo det har stämt i åtminstone 10 år. Att dessa platser inte släpps 330 dagar innan alla gånger stämmer dock, men då släpps platserna vid senare tillfälle i en klump istället och man får någon timme på sig att boka innan allt bokats upp.

Så har det åtminstone varit tidigare. Och det stämmer att sas ännu inte släppt biljetter på ett flertal flighter hösten 2025 ännu, men skulle bli förvånad om det inte släpps senare.

Sen finns det ju ett undantag från "alltid", sas har blackout perioder över ledigheterna, tex i juli, påsk, jul/nyår där platser inte släpps initialt och där finns en liten risk att inget släpps, men under dessa perioder släpps det sen ofta mer än 2 platser nära inpå avgång om det inte är fullt.

Är den nån som satt ihop en billig resa med 15 bolag i ekonomi utan awards eller vouchers?

Vad skulle 1 000 000 poäng kostat?

Oräknat hotell och övriga omkostnader.

Det kostade mig ca 22500 kr för 13 bolag, alla i ekonomi förutom Xiamen där jag blev tvungen o boka business för o få poäng på den rutten. Virgin och Aeromexico bokade jag dock med poäng. Dom två kan bli rätt dyra o få ihop på ett ekonomiskt sätt. Men även om det blir dyra biljetter där är det ju lätt värt. Hotellen var ca 500-700 natten, behövde 6. Inte mycket mer tillkom egentligen.

Fler än jag som hört ryktet att 200 Taiwaneser satte av med samma kärra i slutet Nov för att genomföra miljonen?
Fick höra när jag passerade där runt den 28-29 Nov. ;)
Låter som en vandringssägen. Har svårt att se vettig RoI för detta om man är hemmahörig i Taiwan. Skulle vara om det var ett samlat entreprenörsjobb där någon försöker samla poäng för att sedan driva någon form av poäng-tjänst, men även där låter det väldigt långsökt.

Toppen