Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Jag insåg precis att min poängresa som, när jag bokade den, stod att det skulle vara Aeromexico, står det nu ”operated by aerolitoral Dba”. Verkar vara aeromexico connect och det står att de är en SkyTeam (affiliate). Någon som vet vad som gäller med dem? Det var ju tex olika bud när det kom till Air Europa express och jag har inte hängt med på vad som i slutändan gällde med sådana underbolag. Eftersom det är en bokad bonusresa tycker man ju att det borde räknas men är rätt nojig nu.

Jag insåg precis att min poängresa som, när jag bokade den, stod att det skulle vara Aeromexico, står det nu ”operated by aerolitoral Dba”. Verkar vara aeromexico connect och det står att de är en SkyTeam (affiliate). Någon som vet vad som gäller med dem? Det var ju tex olika bud när det kom till Air Europa express och jag har inte hängt med på vad som i slutändan gällde med sådana underbolag. Eftersom det är en bokad bonusresa tycker man ju att det borde räknas men är rätt nojig nu.
Det räknas!

Jag avbokade min som också var en bonusresa. Tänkte spenderar inte min tid på något som inte är säkert.

Jag flög FM834 BKK till Shanghai innan den långa Mu201 till LHR. Stod skyteam på kärran, men är ju Shanghai Airlines egentligen med codeshare China Eastern. Behöver ju inte poängen från första men ska bli intressant o se om det blir några eller ej.

..jeg har selv rejst 2 gange med Shanghai Airlines / codeshare China Eastern og faaet points/XPs til Flying Blue. Dejligt selskab!

Noel, som bor i Huston, utgick från CUN och flög:

1. CUN-MEX-SCL med AM
2. SCL-EZE med KL
3. EZE-MAD med AR
4. MAD-FCO med UX
5. FCO-CDG med AF
6. CDG-OTP med RO
(Bees Airline OTP-PRG)
7. PRG-CPH med SAS
8. CPH-LHR med SAS
9. LHR-DXB med VS
10. DXB-JED med SV
11. JED-CGK med SV
12. CGK-CUN med GA
13. CUN-BKK med KQ
14. BKK-XMN med FM
15. XMN-TPE med FM
17. TPE-SGN med CI
18. SGN-BKK med VN
19. BKK-PKX med MU
20. PKX-ICN med MU
21. ICN-LAX med KE i First
22. LAX-IAH med DL

Det mesta i business. Han började som EBB och slutade som EBG, så det blev lite av en MR också.

Toppen