Senaste nytt

Ve och fasa. Bokade massa SAS

agehall

Medlem
Alltså nu ska vi inte överdriva. Club Europe lirar i en annan liga, trots Monopoo och dom nya trånga stolarna.

Jag vill nog hävda att skillnaden krymper rätt fort just nu.

Nu har jag inte studerat earn n' burn ratio på EB, men det måste ju vara bättre än Miles and Less.
Antar att EB poäng går att använda över hela Star?

Jag vågar nog hävda, utan att ha räknat på det, att earn/burn-ratio är bättre hos EB så länge man inte uteslutande flyger betald C/F med LH-group. Gör man det är man puckad om man inte kör M&M.

Givetvis kan man boka i princip alla *A-flyg med sina EB-poäng, men som i nästan alla program, så har man bättre tillgång till sitt "eget" bolags awards än partners. Vissa partners är snålare än andra, LH och SQ står väl ut där.

Givetvis, men vad hade det med något att göra i just det jag skrev? ;)

Vad jag menar är att om du tycker man är duktiga på ARN med priority boarding, så behöver du komma ut och se hur det ska funka på riktigt... Det förekommer inget som jag skulle kalla priority boarding på ARN.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Vad jag menar är att om du tycker man är duktiga på ARN med priority boarding, så behöver du komma ut och se hur det ska funka på riktigt... Det förekommer inget som jag skulle kalla priority boarding på ARN.

Nej precis det jag menar, 1/100 kanske är prio boarding. Men det jag skrev var prio utrop och jag tycker det är vackert MOT Kiruna ;)
 

Concorde

Founding Member
Nja, inte lika bra idag. Frukosten i SAS lounge på ARN och CPH var begränsad i utbud, och frukostlådan mellan CPH och WAW tråkig samt obetydligt med käk. Här vinner BA på knock-out.
 

Dr. Miles

Expert
Nja, inte lika bra idag. Frukosten i SAS lounge på ARN och CPH var begränsad i utbud, och frukostlådan mellan CPH och WAW tråkig samt obetydligt med käk. Här vinner BA på knock-out.
Jo, det kan jag hålla med om (förutom Warszawa som jag inte har varit). Däremot om du flyger mellan Stockholm/Köpenham-Warszawa är British Airways dock inte ett riktigt alternativ tidsmässigt, eller?
 

jth

Medlem
Nja, inte lika bra idag. Frukosten i SAS lounge på ARN och CPH var begränsad i utbud, och frukostlådan mellan CPH och WAW tråkig samt obetydligt med käk. Här vinner BA på knock-out.

Vad det gäller loungerna (om du nu menar Heathrow) så ligger nog BA rätt långt före så där är det nästan orättvist att försöka jämföra. På Arlanda är det väl rätt jämnt race, får man väl tillstå.
 
Toppen