Senaste nytt

Ve och fasa. Bokade massa SAS

maba

Medlem
Jodå finns fast track på Chopin, längst bort till höger från ingången, har fungerat klockrent de gånger jag använt mig av den och har aldrig sett någon som helst kö där.
 

Concorde

Founding Member
Absolut, väl medveten om den Fast Tracken och har använt den regelbundet i tre år när man fygit LO, AY eller BA från Chopin. Menade alltså om SAS har avtal med Chopin så att Plus PAX får access.
 

agehall

Medlem
SAS har fått mycket skit för att man tog bort business intra-EU. Men ärligt talat så tycker jag SAS Plus är en mer passande produkt. Jag gillar den skarpt och inte minst för att den rätt ofta är prissatt på ett mycket attraktivt sätt.

Jag tycker du gör helt rätt @Concorde. SAS har fortfarande många problem men de har en riktigt bra produkt för oss konsumenter i SAS Plus. Använd den så länge det varar!
 

pep

Medlem
SAS har fått mycket skit för att man tog bort business intra-EU. Men ärligt talat så tycker jag SAS Plus är en mer passande produkt. Jag gillar den skarpt och inte minst för att den rätt ofta är prissatt på ett mycket attraktivt sätt.

Jag tycker du gör helt rätt @Concorde. SAS har fortfarande många problem men de har en riktigt bra produkt för oss konsumenter i SAS Plus. Använd den så länge det varar!
ja, så godt at Ryanair nu forsøger at kopiere konceptet - se Ryanair med Business Plus! | BusinessClass.se
 

jsm

Medlem
So what gives? Bokade 16 plus segment under fyra veckor, allting ARN-CPH-WAW och detta till säkert 20-30% lägre pris än LO's direkt flighter i Semi-flex monkey.
Har jag förstått det hela korrekt att på alla flyg oavsett flygplats kommer man få; Fast Track, SAS/Business Lounge, måltider och dricka och 3000 poäng per segment?

Vet inte om du räknar rätt angående segmenten: ARN-CPH ger 1000 poäng, CPH-WAW ger 2000 poäng om du inte har EB-status. Så 6000 poäng för T/R plus ev statusbonus. I övrigt verkar det rätt.
 

Concorde

Founding Member
Första rundan klarades av förra veckan och på det stora hela måste jag säga att SAS levererar.
Dock är 737-600 en skymf. Obekvämare kabin har jag aldrig suttit i. Bort med skräpet. Rad 1 är så illa att Wizzair framstår som rymliga.

CRJ9 är en underbar liten maskin i Plus.
SAS Loungerna både på Arlanda och CPH håller överraskande god klass, med bra utbud av tilltugg och även nyttiga alternativ. Ok, vin och öl är av lägsta kvalitet, och bubbel finns det inte men som affärsresande känns det irrelevant.

Servicen var alert och trevlig på samtliga fyra sektorer.
Boarding var under all kritik både på ARN och CPH. Endast en person som kollar BP. Man ber Plus, Diamond och Star Gold boarda först. Antingen sitter alla i Plus eller så har alla status. Kaos.

4 nya sektorer i veckan, med något högre förväntningar.
 
Toppen