Det är väl egentligen inget jätteunikt för SAS, utan snarare ett resultat av en annan tid. På monopoltiden gjorde det inget om lösningar var dyra och ineffektiva.
Vissa saker av det jag talar om inträffade runt år 2000...
Det är väl egentligen inget jätteunikt för SAS, utan snarare ett resultat av en annan tid. På monopoltiden gjorde det inget om lösningar var dyra och ineffektiva.
Vill minnas att MD 90 i SAS utförande tog 140 pax mot MD 80t og 130-133 pax i vad man kallade Europa utförande.
När KF tog över en del av SK MD90 så hade de en seatplan som 166 pax och inredningen vad den samma som SK hade. Så antar att inga förändringar gjordes när flygplanen flyttades över från SK till KF.
Nej, innan flygplanen leverades till Blue1 så tryckte man in betydligt fler stolar och tog någon garderob och eventuellt något galley.
Vissa saker av det jag talar om inträffade runt år 2000...
SAS Dash8-Q400 med 52 stolar (undrar om det inte var 58 stolar) gick på Polen för att det var betydligt billigare landningsavgifter om det var max 58 stolar i maskinerna., 52 stolar i Dash 8-Q400,
Inte undra på att det går dåligt men tur att man äntligen klivit ner från sina höga hästar och inser att standardlösningar ofta är betydligt billigare och enklare.