Senaste nytt

Varför vill någon åka Business Class?

Ska du flyga till Asien med familjen ska du välja Qatar BC. Går inte att jämföra med något annat flygbolag. Kolla dessutom priser ! I flera fall halva priset jämfört med Thai airways. Själv har jag slutat flyga SAS. Helt värdelöst, även i BC. Gamla flygplan. Senast jag åkte med SAS var t.o.r. Chicago förra året. Jag flög BC. På inte någon av resorna fungerade min stol. De stackars flygvärdinnorna sa att det var ett äldre plan med äldre inredning. Som sagt prova Qatar. De vet hur man "skämma bort" sina passagerare ! Superservice. Världens bästa Lounge i Doha. Oerhört bra mat och dryck på flighterna.
Förmodligen kommer du dessutom behöva betala mindre i Qatar BC än i Thai airways Economy. SAS flyger inte på BKK.
Dom stolarna på SAS A330 är alla utbytta nu.

TG Premium Economy typ. Dock oftast hutlöst dyrt och nära BC priser ändå....men produkten finns =)

My bad :)

Den visste jag om för den har jag åkt ngra gånger men som du skriver - den är dyyyr så jag inkluderade den i BC :)
Fast det som koncept gillar jag - EC mat och snålt med dricka = helt OK men lie flat - ngt för SAS att ta efter kanske .

Ska du flyga till Asien med familjen ska du välja Qatar BC. Går inte att jämföra med något annat flygbolag. Kolla dessutom priser ! I flera fall halva priset jämfört med Thai airways. Själv har jag slutat flyga SAS. Helt värdelöst, även i BC. Gamla flygplan. Senast jag åkte med SAS var t.o.r. Chicago förra året. Jag flög BC. På inte någon av resorna fungerade min stol. De stackars flygvärdinnorna sa att det var ett äldre plan med äldre inredning. Som sagt prova Qatar. De vet hur man "skämma bort" sina passagerare ! Superservice. Världens bästa Lounge i Doha. Oerhört bra mat och dryck på flighterna.
Förmodligen kommer du dessutom behöva betala mindre i Qatar BC än i Thai airways Economy. SAS flyger inte på BKK.
Nu är ju detta lite gammal info, alla A330 i SAS flotta har ny kabin som installerats senaste året och 2 snart 3 A340 har också den nya kabinen. Till detta har även SAS två helt nya A330 som levererades andra halvåret 2015 och får två till i början på 2016.
När inredningen är bytt på planen så kan du inte direkt se att det är ett plan som är över 10 år gammalt.

Att Qatar i Business är en av de absolut bästa produkterna på marknaden kan jag dock hålla med om. Det hjälper ju dock inte så mycket om du ska åka västerut om du inte vill ta en jätteomväg till Doha först. Mig veterligen så är Qatar Airways priser allt annat än billiga om du tex förfsöker flyga Stockholm-Doha-New York (om det ens går att boka).

Hela denna tråd handlar om att någon vill åka till Asien med sin familj. Tala då inte om att åka Qatar västerut. Qatar österut is King. Har även flugit deras BC till Melbourne. Lätt att bli uppgraderad med "Q-credits" är det också. Dessutom ni som inte har sett den nya First Class Lounge i Doha borde åka dit. Har aldrig sett något liknande !

Hela denna tråd handlar om att någon vill åka till Asien med sin familj. Tala då inte om att åka Qatar västerut. Qatar österut is King. Har även flugit deras BC till Melbourne. Lätt att bli uppgraderad med "Q-credits" är det också. Dessutom ni som inte har sett den nya First Class Lounge i Doha borde åka dit. Har aldrig sett något liknande !
Nej, denna tråd handlar inte om att någon vill åka till asien med familjen. Den handlar om varför vissa av oss väljer att lägga pengar på att resa i business istället för att nöja oss med economy som bevisligen också kan frakta personer från punkt A till B. Trådskaparen nämnde tillochmed specifikt NYC som resmål när denne tittade på exempel.

My bad :)

Den visste jag om för den har jag åkt ngra gånger men som du skriver - den är dyyyr så jag inkluderade den i BC :)
Fast det som koncept gillar jag - EC mat och snålt med dricka = helt OK men lie flat - ngt för SAS att ta efter kanske .
Kan bara hålla med om att det skulle vara en intressant klass. Tyvärr är det väl som så att den stora delen av kostnaden är utrymmet ombord (hur många människor som kan fås in i kabinen) och inte kostnaden för maten och drickan. Därmed så tror jag det är relativt låg sannolikhet att vi kommer få se en sådan produkt med ett pris som ligger väsentligt under BC priserna.

Citat: "Målet är att tjäna ihop poäng till att åka till Asien med familjen om några år." Kolla "1" i tråden.

Javisst kan man sluta läsa efter första stycket som redogör för bakgrunden till frågeställningen. Men då hoppar du helt över de faktiska frågor som TS ställer...

Den dag TS är redo att boka något kommer han säkert fråga om vad som är bästa sättet, givet hans förutsättningar, att åka till önskat resmål. Men just nu handlar tråden inte om något sådant.

Kan bara hålla med om att det skulle vara en intressant klass. Tyvärr är det väl som så att den stora delen av kostnaden är utrymmet ombord (hur många människor som kan fås in i kabinen) och inte kostnaden för maten och drickan. Därmed så tror jag det är relativt låg sannolikhet att vi kommer få se en sådan produkt med ett pris som ligger väsentligt under BC priserna.

Air Astana launches economy sleeper class on flights between London and Kazakhstan | Daily Mail Online

Der er nogen som har forsøgt det faktisk :)

• Gilla
Reactions: Pho
Toppen