Senaste nytt

Varför vill någon åka Business Class?

Hela denna tråd handlar om att någon vill åka till Asien med sin familj. Tala då inte om att åka Qatar västerut. Qatar österut is King. Har även flugit deras BC till Melbourne. Lätt att bli uppgraderad med "Q-credits" är det också. Dessutom ni som inte har sett den nya First Class Lounge i Doha borde åka dit. Har aldrig sett något liknande !

Citat: "Målet är att tjäna ihop poäng till att åka till Asien med familjen om några år." Kolla "1" i tråden.

Tråden handlar om "Varför vill någon åka Business Class?" som är rubriken.
Trådskaparens mål är dock att samla ihop eurobonuspoäng för en resa till Asien. Hur ska då få en resa med Qatar österut?

Ska jag åka österut till Hong Kong så är SAS mitt förstaval i alla fall, denna rutt är schemalagd med ett flyg som är max 4 månader gammalt i dagsläget och har den senaste kabinen, dessutom direktflyg som har många fördelar. Jag har fått gratis uppgradering på 3 av 6 flighter dessutom

Det meste er nok sagt allerede, men lad mig da også give mit input:

For mig handler det først og fremmest om den ekstra komfort som en business class stol giver. Jeg er godt nok kun 1,83 m. høj, men har nogle uproportionalt lange ben hvilket gør at jeg har problemer med at knæene støder ind i stoleryggen foran, hvis jeg sidder i et standard Economy sæde. Skal man rejse meget mere end 5 timer er det bestemt ikke behageligt at sidde nærmest fastlåst i den samme position for at undgå at knæene støder ind i stoleryggen. Jeg har heller ikke noget stort og godt sovehjerte og kan derfor ikke sidde ret op og ned og sove som nogle kan.

Efter at jeg for nogle år siden tog min første rejse i business class fandt jeg ud af, at det bestemt er muligt at rejse til eks. Los Angeles uden at føle sig fuldstændigt ødelagt. Bevares, jeg var da træt da jeg gik i seng efter at være nået frem, men da var klokken også omkring 8 om morgenen lokal tid i Danmark (rejsen havde taget noget længere tid end beregnet på grund af et længere ophold undervejs). Men ellers følte jeg mig helt okay efter at have kunnet ligge ned på en stor del af turen. Selvom jeg ikke sov på turen så gør det en ret væsentlig forskel at kunne ligge ned og strække benene ud. Det samme gjaldt turen hjem hvor jeg heller ikke følte mig slet så træt og ødelagt som efter tidligere rejser hvor jeg har rejst på Economy.

At man så også får en bedre service ombord m.m. synes jeg bestemt også er noget værd og gør også rejseoplevelsen så meget bedre, og med de tilbud der jævnligt har været ude synes jeg bestemt at det er værd at begynde rejsen på den mest behagelige måde. Jeg ville have svært ved at motivere at betale 28.000+ svenske kroner for en billet med SAS (ex CPH), men kan den fås til under det halve hos de andre selskaber mener jeg at det er alle pengene værd, også selvom man måske skal tage et stop undervejs. Så kan man naturligvis tage chancen og prøve at få en opgradering hos SAS, og jeg vil bestemt også gerne prøve SAS' nye businesskabine en dag.

Alle har vi selvfølgelig forskellige prioriteringer. Men skal man ud og rejse langt, og der er mulighed for at få en bedre komfort til en rimelig pris, så mener jeg at det er det værd.

Således blot mine 2 cents...

Et andet argument når man har mindre børn er også at "det hele" bare er lettere og mindre stresset. Ingen kø i lufthavnen, lounge med plads til at være der, ikke så meget hastværk, først om bord, plads nok til at barnet kan sidde med legetøj eller bare se film - eller sove ordentligt. Ingen kø ved toiletterne (stort plus når de er i "jeg skal tisse - NU - far"-alderen). God betjening og ofte mulighed for at spise lidt forskudt så man kan hjælpe barnet med måltidet.

Välkommen till BusinessClass, @Diadaxi!

Ja, det är frågan. Men det gäller även för andra saker i vårt liv.
Varför köper folk en Ferrari eller Mercedes när en Skoda duger?
Varför köper folk en Gucci eller Luis Vuitton väska när en väska från Rusta duger?
Varför köper folk ett par nyaste Air Jordan skor när ett par skor från Skopunkten duger?

Svaret är att alla prioriterar olika saker.

Väl det som är problemet. En Ferrari är en ren skitbil när det gäller komfort. Hård, stötig, ljudlig, trång, och gud vet vad.
Inredningsdetaljer såsom hämtade ur ett överskottslager från Fiat (vilket i vissa fall också är sant). :)
Om väskor skall jag inte uttala mig.

Väl det som är problemet. En Ferrari är en ren skitbil när det gäller komfort. Hård, stötig, ljudlig, trång, och gud vet vad.
Inredningsdetaljer såsom hämtade ur ett överskottslager från Fiat (vilket i vissa fall också är sant). :)
Om väskor skall jag inte uttala mig.

App app app. Inte skitbil - en sportbil skall låta, vara obekväm och lukta bensin/olja och avgaser.

För mig kan det beskrivas som intresse/passion. Många spenderar tusentals kronor på sina intresse och detta är mitt (eller vårt då frugan är med). Köper 2 för 1 en gång per år och sen samlar poäng för en till premium class resa. Jag flyger inte i tjänsten och tjänar inte multum.
Intresse och passion helt enkelt!

Jag har ändrat mig. Om det är turbulens så som det var i flera timmar på EZE-MAD i fredags så kan man lika gärna sitta upp i ekonomiklass och skippa betala extra för business. Lite svårt att veta det i förväg bara

Toppen