Senaste nytt

Varför SAS Diamond - vad tycker ni?

Bild 2023-10-19 kl. 15.40.jpeg

Nästan hela flygplanet Diamond blockat åt mig den här gången :D

Som diamant fungerar det överlag mycket bra att få blockat säte bredvid mig (start 72h innan avgång tror jag det träder i kraft).

Enda minuset jag märkt är att SAS datorer struntar i blocken när passagerare uppgraderas: Det har flera gånger hänt att passare som budat på uppgradering placeras automatiskt bredvid mig fastän det finns andra likvärdiga säten lediga (jag är säker på att det är SAS datorer, för det har hänt flera gånger exakt 24/6t innan avgång).

Last edited:
Som diamant fungerar det överlag mycket bra att få blockat säte bredvid mig (start 72h innan avgång tror jag det träder i kraft).

Enda minuset jag märkt är att SAS datorer struntar i blocken när passagerare uppgraderas: Det har flera gånger hänt att passare som budat på uppgradering placeras automatiskt bredvid mig fastän det finns andra likvärdiga säten lediga (jag är säker på att det är SAS datorer, för det har hänt flera gånger exakt 24/6t innan avgång).

Inte bara datorerna sliter i det. Gateagenterna och kundtjänst ignorerar det också. Jättekul när det kommer folk som bokat de billiga sena flygen och vill med de dyrare tidigare och man ser sin seatblock försvinna.

Bokar SAS Plus Pro UME-ARN-CDG och tillbaka åt mig och sexåringen. Jag är EBD (ungen statuslös i år).

Att välja plats kostar pengar. Kan det vara meningen att det ska vara så!?

Bokar SAS Plus Pro UME-ARN-CDG och tillbaka åt mig och sexåringen. Jag är EBD (ungen statuslös i år).

Att välja plats kostar pengar. Kan det vara meningen att det ska vara så!?
Kolla att namn är rätt registrerat och testa ta bort och lägga till EBD. Funkar det inte så kontakta SAS för manuell seating, det ska inte kosta så länge ni är på samma PNR.

Toppen