Senaste nytt

Varför SAS Diamond - vad tycker ni?

Jag stämmer in i Jonas klagosång. Tidigare fanns ju ändå en gåva. Tror de behöver tänka till vilka perks de kan ge de diamanter som flyger plus i EU och Business longhaul. Nuvarande bonussystem ser mer ut att vara anpassat till de som pendlar i GO inom Sverige/Skandinavien.
Det finns alltid 3xbusinessresenärer per år som tror att alla har det så :)

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk

Gällande att ge bort ett EBG.
Vi har ett lotteri på min arbetsplats där vi Diamonds lottar ut EBG till kollegorna vilket är uppskattat.

Lite reality check för de lyckliga (med bra policy).
Har 3 x BKK inbokat innan min semester vecka 32.
Alla i grisklass - men så är man ju dijamånd åsso.

Det där med seat block är en stor sanning med modifikation för min personliga upplevelse.
Nästan tom kärra från GDN likväl får man en bredvid.
Till MIA likaså - 30% i kuppen men likväl en bredvid trots flera rader tomma.

Det har bara hänt mig 2 gånger på alla mina longhaul economy flighter att någon suttit bredvid mig. Senast nu i maj på jobbresa och planet var helt fullt. Händer för 6-7 år sedan också när en ensamresande EBG hade tagit sätet bredvid mig.

Inom Europa har jag nog 80-90% av flighterna ledigt säte bredvid när jag reser själv.

Skillnaden på mitt resande och många andras är att jag till 97% flyger privat och inte i jobbet så jag reser i stort sätt aldrig på pendlar avgångar.

Som utökad Diamond-förmån borde SAS införa prio i alla ärenden, inte bara per telefon. Det mesta sköts ju digitalt idag och SAS borde tjäna på att EBD tex får sin förseningsersättning eller svar på feedback snabbt.

Som utökad Diamond-förmån borde SAS införa prio i alla ärenden, inte bara per telefon. Det mesta sköts ju digitalt idag och SAS borde tjäna på att EBD tex får sin förseningsersättning eller svar på feedback snabbt.
Får man inte redan det? Jag tycker det åtminstone verkar så, men det kanske iofs är samma mellan ebg och ebd?

Får man inte redan det? Jag tycker det åtminstone verkar så, men det kanske iofs är samma mellan ebg och ebd?
Tok 6 måneder fra flyklagenemnda ("Norske ARN") gjorde sitt vedtak til SAS sendte ut vouchers i fjor, så følte meg ikke veldig prioritert.

• Gilla
Reactions: hco
Toppen