palmen
Moderator
Ja på longhaul kan inte EBG gratis välja de bästa platserna i GO, bara EBD/P som har den möjligheten.Gällande val av sittplats är det skillnad mellan EBG och EBD?
Är EBG och kommer nog landa hyfsat nära EBD i år innebärande att jag övervägt om jag ska dra in lite fler poäng för att säkra just EBD men är nog inne på samma spår som JonasC dvs. de relevanta förmånerna har jag redan. När jag flyger inom Skandinavien känner jag inte att fri dryck skulle spela någon större roll och flyger jag längre så är jag minst i plus (eller flyger annat *A-bolag), seat block får jag nästan alltid som EBG, samma sak med val av sittplats. Som vi alla vet läcker F&F alltid ut (och inget jag normalt använder).
Det som är kvar och som skulle vara bra att ha är möjligheten till ombokning.
Just ombokningen kan spara tusenlappar per resa framöver. Finns ju några destinationer med skytteltrafik, bara boka billigaste flighten den dagen och sen boka om på flygplatsen till en dyrare avgång. Just denna förmån är ju vad det med SJ Prio brukade värdesätta absolut högst.
EBD är absolut inte för alla. Men mitt resmönster passade det extremt bra. Att generalisera och säga att det är värdelöst som helhet är lite väl enkelspårigt kan jag tycka.