Senaste nytt

Varför SAS Diamond - vad tycker ni?

Tok 6 måneder fra flyklagenemnda ("Norske ARN") gjorde sitt vedtak til SAS sendte ut vouchers i fjor, så følte meg ikke veldig prioritert.
Hah ja det är ju ingen vidare prioritering. Jag har fått snabbt svar på alla mina claims på sistone, jag hade bara förutsatt att det var nogon form av ebd prio. Varit nere på under 4 timmar som bäst...

Tok 6 måneder fra flyklagenemnda ("Norske ARN") gjorde sitt vedtak til SAS sendte ut vouchers i fjor, så følte meg ikke veldig prioritert.

Kanske skillnad mellan länder? Mina EBD claims har ibland också blivit färdiga inom ett fåtal timmar!

Visst, vid vissa situationer och väldigt komplicerade claims har det tagit månader, men jag har haft viss förståelse vid dessa tillfällen. Kanske ditt ärende också rörde en specifik rörig situation?

Kanske skillnad mellan länder? Mina EBD claims har ibland också blivit färdiga inom ett fåtal timmar!

Visst, vid vissa situationer och väldigt komplicerade claims har det tagit månader, men jag har haft viss förståelse vid dessa tillfällen. Kanske ditt ärende också rörde en specifik rörig situation?

Var kansellert fly t/r som SAS aldri sendte beskjed om, de brukte "14 dager"-begrunnelsen i starten. Men da de som sagt aldri gav beskjed før jeg fant det ut selv fikk jeg medhold i 250+125 euro.
Sendte dermed saken til rett instans, som sendte den videre til opprinnelig saksbehandler som avslo pga 14 dager, og aldri hadde hørt om noe "flyklagenamnda". Da sendte jeg på nytt til "rett instans," purret med jevne mellomrom til jeg omsider fikk svar fra 6 måneder senere.

Jeg har fløjet to gange København <-> London i SAS Go inden for de sidste 3 uger som SAS Diamond. På alle 4 legs havde jeg ledigt sæde, 2 af flyvningerne var meget fulde. Gratis drikke uden besvær - på nær at de ikke havde nogen Ramlösa på 2 af flyvningerne, skyldte på catering problemer. Hjem i går aftes spurgte jeg efter cashews til den G&T jeg havde bestilt og fik en pose af dem også uden at betale noget. På 1 flyvning blev jeg hilst velkommen tilbage af den som serverede mig. Og så fik jeg tilmed flere point på SAS Go Bio end den billigste SAS Plus billet, det var også et plus - min saldo bliver nulstillet i Juli :)

Jaha, nu måste man vänja sig vid att poängen går ut också... :oops:
Blir till att boka massor framöver

1696203839519.png

Sorry kanske otydlig, Det är ingen glitch att mina poäng nu går ut då jag trilla ner från Diamond.
Så har man inte allt för svårt att nå Diamond så är ju poäng åldern en bra sak

Toppen