Senaste nytt

Varför bokar man 1B?

Jannes

Medlem
En gång i tiden flög jag och @bnr upp från Bryssel till Stockholm med SAS. Vi hade bokat gång + fönster med förhoppningen att seatblock som EBD/*G skulle hålla mittensätet tomt. Vi fick en mittensätesryttare som vid erbjudande om att ta mitt fönstersäte vänligen tackade nej med motivationen att mittensätet har mer utrymme och att han alltid valde att sitta i mitten.
Jag hamnade en gång i mittensätet, minns inte exakt varför men troligtvis fullbokat och det var det ända som var tillgängligt. Fick sitta mellan två killar som tydligen var kollegor och varit på samma mässa/möte och tjattrade vidare över/framför/förbi mig i mittensätet. Innan crosscheck ens var utropat så föreslog jag för herrarna att jag kan byta till någondera av deras säten så de kan lättare prata, men då var svaret "nej det är okej, vi har sett nog av varann de senaste dagarna." Så jag fick nöja mig med mittensätet men i alla fall så satt de tyst resten av resan.
 

BCflyer

Medlem
Varför väljer någon 11C här? Jag är Diamond… ser inte ut som block på EF.
Skärmavbild 2023-11-28 kl. 13.32.17.png
 

fcx

Medlem
Varför väljer någon 11C här? Jag är Diamond… ser inte ut som block på EF.
Visa bifogad bild 148017
Här är någon som spelar högt. Tar man mittsätet på en flight med låg beläggning ökar chansen att få hela trean för sig själv (för de som reser solo tar hellre en plats bredvid ett tomt mittsäte, och de som reser i par utestängs). Men går spelet inte hem så har man gjort sig själv till mittsätesryttare.
 

pep

Medlem
Här är någon som spelar högt. Tar man mittsätet på en flight med låg beläggning ökar chansen att få hela trean för sig själv (för de som reser solo tar hellre en plats bredvid ett tomt mittsäte, och de som reser i par utestängs). Men går spelet inte hem så har man gjort sig själv till mittsätesryttare.
Præcis. Samme i økonomi med 3 x 3 configuration: Jeg napper altid midtersædet i midtersektionen ca. 2-4 rækker fra den aller bagerste. Ca. 2 gange ud af tre får jeg hele trean for mig selv. Og service fra 2 sider, idet man har trolleys der passerer baade til venstre og til højre.
 

Haväng

Medlem
14C är en bra bet i bilden ovan. Då blir det bara en singel-mittensäte kvar på den trean, o den lär inte gå i första taget. Så 14C framför 15C. 15B är som sagt en gamble som kan gå hem, men usch o blä om den inte gör det :)
 
Toppen