Senaste nytt

Varför bokar man 1B?

xz0781

Medlem
Om 1A och 1C redan är bokade (hoppades på seat block) och resten av pluskabinen är i princip tom, varför bokar man då in sig på 1B? Måste komma av planet jättefort? Gillar att sitta trångt? Hoppas på att få betälla GT bums? (raljerar bara).
1685722489921.png
 

Ricci

Medlem
Jag kan berätta en händelse som kanske är lite udda.
Jag bokar plus och den mest flexibla biljetten då den också ger många poäng, men min fru vill inte betala så mycket och vill åka i Go.
Jag väljer 1A då 1C är upptagen, när min fru skall boka så ser hon att det inte blir en större kostnad att välja lägsta biljettklass i Plus än vad hon behövde betala Go. Sagt och gjort bokade hon Plus och satte sig på 1B dvs en familj med 2 olika bokningar.
 

airac

Medlem
Friyta för benen framför, ingen som kan luta bak i ens bord/ansikte, man tror att det ändå blir ganska fullt i kabinen, …
 
  • Gilla
Reactions: hco

jsn

Medlem
Attans! ;)
När jag flög TAP från Arlanda till Lissabon för många år sedan (typ 15-20 år sedan) så upptäckte jag ombord att b-sätet var definitivt att föredra. Både A och C var rejält nedsuttna medan B fortfarande hade bra stuns i sig...
 

Jonas C

Medlem
En gång i tiden flög jag och @bnr upp från Bryssel till Stockholm med SAS. Vi hade bokat gång + fönster med förhoppningen att seatblock som EBD/*G skulle hålla mittensätet tomt. Vi fick en mittensätesryttare som vid erbjudande om att ta mitt fönstersäte vänligen tackade nej med motivationen att mittensätet har mer utrymme och att han alltid valde att sitta i mitten.
 
Toppen