Senaste nytt

Varför bokar man 1B?

FF#1

Medlem

När som helst kan ryttaren slå till…..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Hachans

Medlem
En gång i tiden flög jag och @bnr upp från Bryssel till Stockholm med SAS. Vi hade bokat gång + fönster med förhoppningen att seatblock som EBD/*G skulle hålla mittensätet tomt. Vi fick en mittensätesryttare som vid erbjudande om att ta mitt fönstersäte vänligen tackade nej med motivationen att mittensätet har mer utrymme och att han alltid valde att sitta i mitten.

Är inte mittsätet någon centimeter bredare? Inte så mycket att det väger upp avsaknaden av axelutrymme och så men ändå!
 

adhoc76

Medlem
Aldrig första raden
Håller med. Benutrymme är inte bara en fråga om avståndet till framförvarande stol (pitch) utan också om att kunna byta benposition i sidled. Det är mycket svårare att göra på rad 1 med den kraftigare konstruktionen mellan stolarna som bl a inrymmer det utfällbara bordet. Jag har landat i att rad 1 är överskattad. Kanske varierar intrycket beroende på benlängd?
 

Johan F

Medlem
Mina preferenser är 1D och sen 1C, jag gör allt för att slippa att den framför fäller sätet och ’tar’ av min space samt att jag tycker det är irriterande när man hamnar på ett säte som har den där lilla lådan vid fötterna. Men som sagt, alla är vi olika.
 
Toppen