I Flying Blue kostar en bonusresa i Business class mer än dubbel som en Economy class bonuaresa och en bonusresa i First class kostar mer än trippel som en Economy class bonusresa.
...
Skillnaden här är att jag har kontot både på Air France/KLM Flying Blue och Delta SkyMiles, så jag vet att vad jag jämför med.Har inte tagit ut någon bonusresa. Framförallt på kortare rutter blir det väl mycket skatt och dylikt som behöver betalas. Dock, jag har använt poängen till uppgraderingar och det har fungerat utmärkt. Vi använder väl de olika programmen på olika sätt. Bara för att jag inte använder ett annat program betyder inte att det är dåligt, eller att jag ens tycker att det är dåligt.
CDG har väl kvar sitt dåliga rykte från förr. Jag tycker CDG funkar bra nuförtiden... eller så har jag bara blivit äldre och visare och därmed hittar jag där bättre.![]()
CDG har väl kvar sitt dåliga rykte från förr. Jag tycker CDG funkar bra nuförtiden... eller så har jag bara blivit äldre och visare och därmed hittar jag där bättre.![]()
Kan vi inte bara enas över att alla program och allianser har både fördelar och nackdelar beroende på vem resenären är.
Pajkastning känns bara fånigt och det hoppas jag få slippa på denna seriösa site.
Tänkte just säga det - jag tog en kort titt på deras program i samband med att jag hade en (ofrivillig p.g.a. jobbrestriktioner) flygning med dem på HEL-SVO. Verkar ganska ok om man jämför med flera inom *A och OW. T.ex. award SVO-IAD för 110k miles är i partitet med SK. Har dock inte koll på skattetillägget, så det kan vara ett problem...Jeg er enig, men havde dog en del ud af SU's bonusprogram.