Senaste nytt

Varför bör jag undvika SkyTeam?

Noterat från följande tråd:
Statusmatch till Skyteam Elite Plus | Sida 20 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Första bokningen med MilleMiglia. En kortis LAS-LAX på Delta. Delta har ett lågkostnadsalternativ som kallas "Basic Economy". Akta er för det. Exkluderar nämligen bla. seat assignment för ST Plus! Vidare har det gått upp för mig att lounge access inte gäller domestic..

SCARY!

Edit: Kom på att jag även fick betala 15 USD att välja säte. Undra om seat block funkar?

Det där med lounge access fick jag bittert erfara på Miami i väntan på flyget till New York, fick bli 2 timmar i food courten istället.

Där ser man, det står internationell...
Airport Lounge Access Policy | SkyTeam

Jag försökte både med Delta Skygold (eller vad det heter) samt Alitalia Freccia Alata Plus. Det blev ett vänligt "Loungeaccess gäller inte inrikes i USA med delta oavsett vilket bonusprogram du tillhör).
På Uniteds lounger har man dock tillgång med bonuskort som inte är Uniteds på deras lounger även inrikes (om jag kommer ihåg rätt).

Men man får ju uppgraderingar på Delta istället för loungetillgång (med Flying Blue i alla fall): -> Ingen lounge i USA på Delta trots resa i första klass och Skyteam Elite+ (FB Gold) |
Får och får? Det enda jag kunde göra var att välja säte i premium economy där dryck ingår och lite mer benutrymme, kunde välja detta 3 dagar innan avresa som delta gold. Funkade perfekt på utresan, men hemresan så vr det bara 3 mittplatser kvar så jag behöll de platserna vi valt innan, löste sig dock vid checkin :)

Toppen