Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

Efter ett snitt på fyra flyg med Qatar per månad under det sista året kan jag bara hålla med er. Kvaliteten på maten har sjunkit markant.

Servicen håller fortfarande bra standard. På sista resan valde jag Cathay Pacific ifrån LHR då jag skulle vidare till MNL ifrån HKG och tiderna var riktigt bra.
Maten är numera likvärdig på Cathay så kommer välja dem på varje resa som slutar i Manila. Hoppas att Qatar tar tag i problemet så vi får tillbaka det på samma nivå som förr (tror jag inte kommer att hända).

Fick förmånen att testa Qatars A380 bar igår och blev verkligen inte besviken, väldigt trevligt att spendera någon timme där med en proffsig bartender. Nyhet på champagnefronten var att baren serverade Taittinger Comtes de Champagne Blanc de Blancs 2006, mycket spännande och uppskattat med lite variation på prestigechampangerna. Loungen i Doha hade god tillgång på Krug, även efter att vi lämnat den.

Servicen på båda Arlanda-Doha och Doha-Bangkok var oklanderlig trots helt fulla C-kabiner.

Starkt av Qatar att behålla Krug i Al Mourjan, men egentligen kanske de borde prioritera att ta tillbaka "riktig" champagne i luften istället.

Har netop rejst 5 sektorer mere med Qatar Airways i economy: Nu er der (i modsætning til blot 1 måned siden!) ikke mere 4 vine at vælge imellem på economy, men kun to: 1 hvid og 1 rød. Champagnen faldt bort for flere måneder siden. Der serveres nu også kun 1 måltid mellem BKK og DOH, en strækning på næsten 6 timer... Hvis denne udvikling fortsætter, crasher economy totalt...Så er der kun business og First tilbage. Men selv på business går det nedad bakke...

Toppen