Senaste nytt

Varför är det alltid strul och problem på Köpenhamn Kastrup?

Okunniga svenskar.
Det är inte kakor utan fiskfrikadeller.
En genuint äkta dansk mattradition sedan lång tid tillbaka. Finns även att få i välsorterade delikatessbutiker i Norge.
Att de sedan smakar uppvärmd mald surströmming är en helt annan sak :p
Jag hade blivit glad om de hade smakat uppvärmd mals surströmming. I måndags var nämnda kakor kylskåpskalla!

Agö har rätt fiskfrikadeller kan vara gott, det som serveras av SAS är inte gott.

När man ställs inför köerna på terminal 3 så ställer jag mig svårt skeptisk inför det där om att deras security skulle vara så väldans fenomenal. Visserligen fungerar det mycket bra när man väl har tagit sig genom kön, men de har helt enkelt för få kanaler öppna samtidigt. En stor fördel är ompackningsborden som finns direkt efter att man har passerat security.
Lyckligtvis har jag bara ett leg kvar till EBG och fast track. Längtar? Jag? :)

Då gillar du inte konceptet Amsterdam eller Zürich heller antar jag?
.. eller HKG, eller SIN...

CPH har sina brister, men ar anda tveklost Nordens ledande flygplats pa mer eller mindre alla plan (utom kanske just inrikestrafik, eftersom denna ar narmast obefintlig i DK). Saknar definitivt CPH har i Australien-- maken till trakiga och opersonliga flygplatser far man leta efter.

Jag fick vänta på min incheckade väska nästan exakt en timme. Efter en flight som tagit nästan exakt en timme från Stockholm. Känns lite fånigt.

Bagagen på CPH er et kapitel for sig selv... Sommetider tager det <15 min, andre gange har jeg også ventet >1 time på en taske efter en flyvning med SAS fra Oslo... Jeg tror det kommer an på humøret...

Btw. Trevlig idé med gångbro från metron över check-in/ankomst. Halvstort ingrepp gissningsvis, men trevligt om det kan realiseras.
Snart så!
Gångbro.JPG

Toppen