Senaste nytt

Varför är det alltid strul och problem på Köpenhamn Kastrup?

Dessutom att det numera finns automater för Skånetrafiken i baggagehallen är en liten men klar förbättring.

Ytterligare ett exempel på små detaljer som gör att jag trivs bra på CPH. Bra optimering att kunna fixa tågbiljett när man ändå står och väntar på bagaget.

CPH fungerar sisådär. Senast ikväll hade de någon slags oannonserad maskningsaktion med bagaget vilket gav en del förseningar och även problem vid transfer. Två väskor av fyra möjliga (kollegor på samma resa) borta på en transfertid på 1.5 timme. Ingen höjdare. SAS loungen serverar "fiskkakor" som knappast är människoföda. Enda ljusglimten är om man har (o)turen att sitta där riktigt sent så att Brien och Salamin kommer fram ur gömmorna.

CPH fungerar sisådär. Senast ikväll hade de någon slags oannonserad maskningsaktion med bagaget vilket gav en del förseningar och även problem vid transfer. Två väskor av fyra möjliga (kollegor på samma resa) borta på en transfertid på 1.5 timme. Ingen höjdare. SAS loungen serverar "fiskkakor" som knappast är människoföda. Enda ljusglimten är om man har (o)turen att sitta där riktigt sent så att Brien och Salamin kommer fram ur gömmorna.

Fiskkakorna, obeskrivligt vidriga.

Fiskkakorna, obeskrivligt vidriga.

Okunniga svenskar.
Det är inte kakor utan fiskfrikadeller.
En genuint äkta dansk mattradition sedan lång tid tillbaka. Finns även att få i välsorterade delikatessbutiker i Norge.
Att de sedan smakar uppvärmd mald surströmming är en helt annan sak :p

Okunniga svenskar.
En genuint äkta dansk mattradition sedan lång tid tillbaka. Finns även att få i välsorterade delikatessbutiker i Norge.

Fiskefrikadeller kan vara hur gott så helst. Gäller tyvärr inte denna obehagliga variant.

Okunniga svenskar.

Det står fiskkakor på skylten vad jag minns. Hursomhelst är det inte loungemat eftersom det skall upplevas som ätbart för ett internationellt klientel. Jag roar mig ibland om jag sitter nära serveringen att kolla på hur folk liksom ryggar tillbaka och tar små omvägar samtidigt som de bara tar sallad och bröd från bordet. Men det är klart ekonomiskt, man behöver inte fylla på så ofta och det är ju bara att spara allt som blir över till nästa dag :)

Toppen