Senaste nytt

Vad vill ni höra på PA

Hur kan ljudet vara så dåligt? Oerhört skrapigt och skarpt och inte minst alltför högt är det ALLTID i min mening.

Fixar man det kan det sedan vara intressant att prata om vad som ska sägas. Men nu är det som att fråga vilket tillhygge en person vill bli slagen med.

Som tidigare sagts så tycker jag att information under flygningen bör hållas på ett minimum. Däremot så uppskattar jag när kapten innan start lägger ut orden och beskriver rutten, flygplanet, väderförhållanden osv. Detta ger mig tillit till befälhavaren. En ökad känsla av trygghet.

När piloterna meddelar om landningen skulle jag gärna vilja höra att vi beräknas landa öster ifrån på bana 27R. Ni som sitter på höger sida kommer kunna se "sevärdhet" strax innan vi landar.
När man snurrat några varv över London brukar jag tappa bort var vi är och letar efter något jag känner igen på marken.

Som många har sagt så får det gärna vara kort och koncist och inget onödigt snack under själva flygningen.
Skulle något extraordinärt ske under en flygning som man kan se utanför så får man gärna meddela det.
När jag reste LH F kom personalen och meddelade att man på höger sida kunde se norrsken. Perfekt att inte ta detta över PA i och med att många troligtvis sov.

Kul att se vad ni alla tycker det är ju en massor av åsikter.
Själv pratar jag inte för mycket (tycker jag själv;)).
Kommer ihåg en gång när jag tröttnade på vad jag sa om vädret och vind
innan lndng och sa att jag köpt en ny bil, CC berättade för mig att det var
kul och uppskattades av alla.
En gång jag gjorde en hard landning och jag sa: it wasn't neither the captains or the copilot fault.
It was the assfault:)
Den var också uppskattad.
Fler tips är uppskattade.
Mvh

Så lite som möjligt. Tycker mest det stör. Jag vill veta om vi inte landar i tid, vilket väder det är på slutdestinationen. Vilket väder det är i luften eller där vi flyger över just nu är ointressant.

Jag vill bara ha avvikelesrapportering, och inget långdraget, jag avskyr när de pladdrar, jag har inget som helst intresse av att veta vart vi är, att vi är på tid, att vädet är bra, att man ser alperna, etc. Det kan man hålla till charterturerna. Som sightseeing bussarna vs en vanlig buss typ.

Så länge piloten inte snackar som de gör på Air china så är jag nöjd, vaknade säkert 20 gånger för de skulle säga att det var Turbulence, aldrig mer Air china där man blir väckt hela tiden.

Det är absolut nödvändigt eftersom kineser inte brukar ha på sig bältet konstant under flygningen, de tar av sig det direkt efter plinget efter start

Toppen