agehall
Medlem
Intressant fråga.
Generellt sett tycker jag att snacket ska hållas så kort som möjligt - det avbryter oftast IFE och annat och det stör nog 90% av passagerarna. Jag vill att det som sägs ska vara viktigt och därmed värt min uppmärksamhet. Ju mer man babblar på, desto lägre blir vikten av det som sägs.
Sedan finns det såklart undantag - vissa är helt enkelt bara suveräna på att hålla låda. Flög med en helt galen dansk kapten CPH-PVG för ett par år sedan och han snackade nog i tio minuter i sträck. Folk satt och asgarvade för han var riktigt rolig också. Men det tillhör undantagen.
Sorry, om du skulle fråga mig vad kaptenen heter fem minuter efter att det nämnts så skulle jag inte ha en aning. Och ärligt talat så skiter jag i vem som gör utropen om det händer något - jag förutsätter att det kommer att vara någon som har befogenhet att göra utropen och som vet vad de gör och jag nöjer mig med att följa instruktionerna.
Generellt sett tycker jag att snacket ska hållas så kort som möjligt - det avbryter oftast IFE och annat och det stör nog 90% av passagerarna. Jag vill att det som sägs ska vara viktigt och därmed värt min uppmärksamhet. Ju mer man babblar på, desto lägre blir vikten av det som sägs.
Sedan finns det såklart undantag - vissa är helt enkelt bara suveräna på att hålla låda. Flög med en helt galen dansk kapten CPH-PVG för ett par år sedan och han snackade nog i tio minuter i sträck. Folk satt och asgarvade för han var riktigt rolig också. Men det tillhör undantagen.
Så, vid severe turbulence, fire onboard, unruly psgr, rapid decompression och allt annat, är det inget bra då att veta i alla fall veta vad kapten och styrman heter?
Sorry, om du skulle fråga mig vad kaptenen heter fem minuter efter att det nämnts så skulle jag inte ha en aning. Och ärligt talat så skiter jag i vem som gör utropen om det händer något - jag förutsätter att det kommer att vara någon som har befogenhet att göra utropen och som vet vad de gör och jag nöjer mig med att följa instruktionerna.