Senaste nytt

Vad var det som hände oss? (mardrömsscenario med Air India)

henke12

Medlem
Jag försökte påbörja en process hos både SAS och Air India men kom ingenstans hos någon av dem. Som tur har försäkringarna ersatt alla merkostnader och med lite bonus till och med,

Angående 261/2004, är det applicerbart även vid mellanlandningar? Vi ankom i tid till vår destination, alltså Wellington.
SAS har ingen skuld i detta,

Däremot borde du kanske ha rätt mot air india pga nergraderingen/kostnaden.
Men det kommer nog kosta blod/svett/tårar att försöka!

Jag hade gått vidare i livet med lärdomen att aldrig besöka Indien :)
 

Pajamas01

Medlem
SAS har ingen skuld i detta,

Däremot borde du kanske ha rätt mot air india pga nergraderingen/kostnaden.
Men det kommer nog kosta blod/svett/tårar att försöka!

Jag hade gått vidare i livet med lärdomen att aldrig besöka Indien :)
Exakt. Jag tvivlar på att det är värt det. Ersättningen från våra försäkringsbolag har stått för en hel del mer än vad utgifterna har gått på, så jag ser oss som lyckligt lottade på den fronten. Sen hade jag helst sett att vi sluppit Delhi-upplevelsen helt såklart ☺️
 

LPC123

Medlem
Exakt. Jag tvivlar på att det är värt det. Ersättningen från våra försäkringsbolag har stått för en hel del mer än vad utgifterna har gått på, så jag ser oss som lyckligt lottade på den fronten. Sen hade jag helst sett att vi sluppit Delhi-upplevelsen helt såklart ☺️
Hej.
Ja vilket äventyr det blev för er! Jag har aldrig tänkt tanken att åka till Indien och efter er upplevelse så blev det bara ännu tydligare att dit vill jag inte!.
Kan berätta att stök och bök kan dock hända med även dom mer renomerade flygbolagen.
Vi höll på att fastna i Frankfurt för några år sedan också på väg till NZ. Pga olika omständigheter som sent inkommande flyg samt snö på Landvetter blev vi sena till FRA och med endast 20min till nästa flyg med SQ till SIN så sa dom bara nej nej för sent! upp till desken så har ni blivit ombokade. Men icke då! efter ca 4tim tjat skrik gap och tårar från en tonårsdotter så blev det ombokat och blev då GOT-FRA-CGD-SIN-BNE-AKL och 60tim resa :)
Första kommentaren var att tyvärr finns det inga lediga platser för det är snart jul! sen ville dom dela på oss 6p och skicka några via Kina och andra delen via Los Angeles :)
Men skönt att det löste sig hyfsat för er och att ni fick njuta av NZ :)
 

AndersSt

Medlem
Aj då, vi har AI på första sträckan CPH-DEL på vår bokade bonusresa till Perth, övrig resa är med SQ. Transferdesken låter ju inget vidare om nu något skulle strula...
 

Hachans

Medlem
Exakt. Jag tvivlar på att det är värt det. Ersättningen från våra försäkringsbolag har stått för en hel del mer än vad utgifterna har gått på, så jag ser oss som lyckligt lottade på den fronten. Sen hade jag helst sett att vi sluppit Delhi-upplevelsen helt såklart ☺️

Ni har ett väldigt specifikt fall som går att identifiera om man ser det här, och är det så att ni har fått för mycket ersättning hade jag nog inte skrivit det i ett publikt forum med risk för återkrav etc.
 

pep

Medlem
Herligt eventyr, det gik jo alt i alt meget godt!? Hvad kan man laere: nyd vekselvirkningen mellem enten at have is i maven (undgaa at stresse!) og/eller slaa i bordet naar det kraeves. Anslutningstid paa 3 timer er i underkanten. Dette forvaerres af at skulle skifte flyselskab.
 

Sofia

Medlem
Jag beklagar verkligen att ni råkade ut för detta. Så gräsligt!
Dock är jag inte förvånad. Jag flög via Delhi i januari och kunde mycket väl ha råkat ut för samma sak men av nån mystisk anledning så blev det så att jag kom sist till transferdesken men blev ivägsjasad först. Det var ingen egentlig risk att jag skulle missa mitt plan med nästan 8 timmar layover men jag ville bara igenom och gå till loungen (som de sa inte fanns).
Det fanns rätt mycket folk i den där hemska hörnan när jag kom dit, flera var upprivna, hade väntat jättelänge, missat plan osv och kändes väldigt uppgivna. Deras bagage och pass(!) hölls som gisslan, personalen ville att de skulle skaffa visum för att få hämta sina väskor. Inga trevliga historier de berättade!
Vet inte om du är med i FFL på Facebook men där skrev jag ett långt inlägg om min upplevelse iaf.
Tror att anledningen till att de skakade fram ett boardingkort till mig var för att jag tydligt förklarade för dem vad som gällde och att andra började kräva saker också. De ville få bort mig så snabbt som möjligt för att få de andra under kontroll igen.
Flygplatsen på andra sidan var det inget större fel på även om loungen var bedrövligt dålig. Nåja, det fanns nånstans att sitta och man fick något att dricka.
Ärligt talat borde AI inte då vara med i *A, de är för dåliga.
 
Toppen