Tillslut kommer en manager för flygplatsen, han förklarar för oss hur vi måste stå på oss mer, att Air India försöker undvika sina skyldigheter/kostnader. Han rekommenderar oss kontakta ambasaden och ligga på.
Tyvärr är nog det enda man kan göra att vara en riktigt jobbig jävel så de vill bli av med en och då löser ens situation.
Otroligt tråkig situation. Tack för att du delar med dig.
Jag gissar att flygplatschefen vet vad han talar om. Sen kunde man tänkt sig att han
själv kunde ha hjälpt till att trycka på -- om han nu visste vem som hade rätt/fel.
För att lösa sådana problem i Indien finns det
ingen gräns för hur överjävligt jobbig man behöver vara -- är min erfarenhet. Även om mina problem aldrig varit så stora som ert. Sen är det inte säkert att problemet hade lösts (utan att ni tvingats till betalning)
ändå. (Referens: 14-dagars-killen)
Fint dom som erbjöd sig att ta ut pengar med ert kort och kom tillbaka med kontanter och kvitto. Och att ni fann en person att lita på. Som levererade.
Jag tror inte att ambassaden hade gjort någonting för att hjälpa er (om dom varit öppna). Dock hade
eventuellt hotet om kritisk uppmärksamhet från en utländsk ambassad kunnat motivera/skrämma personalen att sluta blockera. Hot om att alla kommer att bli kontaktade, "Now I am talking to my embassy and they will contact the Governor who will contact the Mayor who will contact your boss' boss' boss -- and it will be big big problem for you!". Men går man all-in på det är det bäst att personerna man refererar till existerar -- så ens motpart inte lätt synar bluffen. "Sorry Sir, but there is no Governor here in this state and the Mayor is only ceremonial -- he has no power. Feel free to call them all you want. Next!".
Fråga till OP/forumet:
Tror ni det kanske hade funkat att köpa en avbokningsbar/återbetalningsbar biljett på ett annat flyg, komma förbi första transferdesken, bli insläppt till International Departures, avboka det andra flyget och sen försöka lösa problemet väl inne i International Departures?