comfytravel
Medlem
Varför körs det mesta via CPH? Är det 100% facket?
mvh
Ulf
mvh
Ulf
Varför körs det mesta via CPH? Är det 100% facket?
mvh
Ulf
"We are planning new direct routes from Oslo and Stockholm to North America and Asia, starting in autumn 2015, says Rickard Gustafson, SAS President and CEO."
Om vi slår på "kremlologiläget": SAS skriver "nya interkontinentala direktlinjer från Stockholm och Oslo". Dvs. flera linjer, men inte nödvändigtvis nya destinationer. Inte heller några andra flygplatser är ARN och OSL är det tal om.
SAS Group - Press
Eftersom de skriver "from Oslo and Stockholm to North America and Asia", skulle jag gissa som följande:
Som fcx resonerar, behöver det inte vara "ny destination". Om det var t ex till Hong Kong eller Seoul, tror jag att SAS skulle flyga från Köpenhamn.
- Till Asien: Stockholm-Tokyo alternativt Stockholm-Shanghai
- Till USA: Oslo-Chicago
Jag tycker synd om dem som har köpt en Singapore Airlines Business class biljett med SQ flightnummer och hamnar i (nuvarande) SAS plan...En ytterligare linje kan ju vara Stockholm-Singapore inom ramen för JV:t
Jag tycker synd om dem som har köpt en Singapore Airlines Business class biljett med SQ flightnummer och hamnar i (nuvarande) SAS plan...
Från Stockholm är San Francisco den största otrafikerade destinationen på den amerikanska västkusten.
Eftersom det finns många möjligheter att transferera till/från San Francisco gör det staden till en utmärkt destination i väster.
60 % av resenärerna på linjen är svenskar.
Det är väl bl.a. en uppdelning från förr när Sverige fick HQ, Danmark interkontinentaltrafik och Norge tungt tekniskt underhåll.
Hoppas svenska SAS kan krångla sig ut den här internationella sitsen. Som nämns nedan så är >50% av trafiken till SFO svenskar, som tvingas köra via CPH.
mvh
Ulf
Haha, du glömmer dock en sak: på det här forumet är de flesta beredda att byta inte bara en gång utan flera av förklarliga skäl.