Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Holy Moses! GO for it! Det er da imponerende. Gad vide om PLUS er meget bedre, hvis dette vi ser er GO....

Kom hem från ORD i PLUS i dag och det var ingen som helst skillnad... stora "förändringar" på long haul hittills. Ingen alkohol och endast en dryck i GO och sedan... lite bubbel innan start för den som vill för en 1/5 av kabinen. Får gratulera SAS till att vara absolut sämsta fullservicebolag gällande catering, kabin och IFE.
Har flugit Air Koryo och helt ärligt så var det fräschare plan och de bjöd på mer i ekonomi... att det sedan var nordkoreansk opera på högsta volym på skärmarna (i taket) hela resan är en annan historia.

Jag åkte ARN-OSL-HAU-OSL-HAU i SAS Plus förra veckan. Fick deltaga i en kundundersökning idag om detta.

Bra poäng i flesta kategorier dock ej mat ombord samt "value for money".

varva77, tyvärr tror jag inte SAS anser sig själva som "fullservicebolag" längre. Tyvärr är det väl så att affärshybridmodeller som SAS har på långsträckor är svåra att genomföra. För SAS är resenärerna i SAS Go en kamp mot Norwegian, medan för alla längre framme handlar det om företagskunder/avtalskunder och gärna resenärer som vill snabbast och enklast till destinationen.

Frågan är vad som kommer hända med SAS Plus på långsträckor över tid. Kanske bra att behålla för företag som inte låter anställda flyga affärsklass? Det var ursprungskonceptet för bolagen som introducerade detta.

Håller inte med om att SAS catering i Business är bland de sämsta i branschen, tycker den varit helt ok på de 3 turer jag gjort i. Personligen har jag oftast föredragit denna mat framför det som serveras i business på asiatiska bolag.
Åkte hem i SAS PLUS från PVG och har inget att invända mot catering där heller, absolut inte något av det bästa man ätit men för att vara "economy-mat" (som jag jämför det med) så var den riktigt bra.

Personligen tycker jag inte stolen är så hemsk som många vill få det till, har sovit gott i både LAN-kärran samt de stolar SAS har på sina ordinarie plan. Kan vara för att jag tidigare nästan uteslutande flugit economy, då är det mesta i business bra :)

kul att se glasen...igen. Men bara till bubblet ? Testade för övrigt smoothien häromdagen och den var riktigt god.

Förmodligen bara jag som saknar hårt bröd istället för frallor? Och då menar jag inte pre-fab Wasa med någon sörja, utan "riktigt" hårt bröd. Tycker att det var standard med Ryvita / Finncrisp eller motsvarande i brödkorgarna på SAS för några år sedan. Det är ju trots allt Scandinavian...

Toppen