Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya loungedesign?

Jag tycker bara det är bild 4 som visar en miljö jag kan tänka mig att spänna av i, de andra ser gyttriga ut och mer tänkta att gynna samtal med andra människor istället för att slippa dem. Det kanske låter asocialt, men jag tycker den främsta idén med en lounge är att spänna av och slippa "hetsen" utanför.

Om man däremot reser i grupp, eller rent allmänt känner sig ensam, kan jag tänka mig fördelar med den här designen.

Jag tyckte de svarta fåtöljerna var riktigt sköna och bekväma och de kändes moderna och eleganta. Annars var väl reflektionen att det blivit något färre stolar än tidigare, i alla fall kändes det så, de blå tygstolarna var väldigt kompakta och tog inte så mycket plats och det fick rum ganska många i rad på liten yta.

Men känslan efter första besöket var väl i stort att det blivit lite fräschare och modernare och de nya tidningshyllorna vid ingången är riktigt läckra. I övrigt väntar jag på det färdiga resultatet innan jag ger något slutomdöme.

Med undantag av de svarta fåtöljerna får man en känsla av att vara på en billig möbelaffär (tyvärr inte IKEA den här gången). Uruselt.

Min favoritloungemöbel finns i KLM crown lounge på AMS. Stora fåtöljer med breda armstöd och avställningsbord med eluttag och plats för handbagage under. Dessutom arrangerade så att alla platser kan vara upptagna utan att behöva känna att man inkräktar på någon annans område.

Det här är inte det.

Fräschare och luftigare är min känsla, ett lyft uppåt i mina ögon. Lite olika stilar i olika grupper, men varje grupp håller ihop hyggligt väl.
Själv sätter jag mig numera alltid vid borden, så jag har inte provat de nya grupperna, men generellt saknar jag verkligen inte sofforna! Där försvann verkligen mycket praktiskt utrymme då "alla" lade sina packningar i sätet bredvid sig, och ibland tom i soffan bredvid sin egen soffa...

Min favoritloungemöbel finns i KLM crown lounge på AMS. Stora fåtöljer med breda armstöd och avställningsbord med eluttag och plats för handbagage under. Dessutom arrangerade så att alla platser kan vara upptagna utan att behöva känna att man inkräktar på någon annans område.

Det här är inte det.

Nackdelen är ju att många av dem är nedsuttna (så att man nästan sjunker in för mycket), i synnerhet de som ligger längre bort i loungen närmast rökhörnan. Men annars vill jag nog hålla med om att de är bland de bättre lounge fåtöljerna jag har kommit över.

Provsatt en del av dom nya stolarna i helgen och kom fram till att dom nya fåtöljerna har växlande sittkomfort. Dom lite mindre tygklädda fåtöljerna gillade jag, min fru som är kort tyckte dom var lite djupa. Dom med hög rak rygg är vi rörande överens om att dom var rätt obekväma. Utseendet är det inget fel på men det ser lite spretigt ut med en blandning av nytt och gammalt just nu.

Är nu i ARN Gold. Förvisso fräscht men mycket av trivseln åkte ut med det gamla möblemanget.

Ändå trevligt med tårta för att fira 1 mille EB-medlemmar i Sverige!

Nu är i princip allt nytt på plats i Arlanda-loungen, inkl nya bord, växter, gardiner och småbord med eluttag (som inte fanns när bilderna på den första sidan i tråden togs).

Jag har i nästa vecka inbokat intervju med SAS loungeansvarig som har lovat att berätta allt om konceptet och hur det är tänkt. Givetvis finns det en tanke och det lät väldigt spännande det lilla jag fick höra när vi bokade in tiden, så blir säkert en kul artikel. Håll ögonen öppna! :)

Super at du finder denne tråd frem Jacob!
Jeg bemærkede også lidt ændringer i loungen i Oslo i onsdags, men kunne ikke finde denne tråd...
image.jpg
image.jpg

Toppen