Senaste nytt

Vad skulle få dig att komma på en träff med personer från Businessclass.se

Är det någon träff/aktivitet planerad i samband med SAS Gröna Lund-jippo den 29 maj? Dit kommer iaf jag och min 10-årige reskamrat.
Det kan säkert vara ett tillfälle att träffas. Jag kommer vara där med brorsan och hans familj. När barnen åker allt som snurrar kan vi prata resor till karusellen stannar :).

Kan ju starta en livetråd från grönan så kan folk mötas upp över en matpaus eller fylla en jetline med folk från bc :)

Om tröskeln till första BC träffen är lite för hög för er, kan ni kika på Lounge meetings tråden då och då när ni reser.
Det finns chans att träffa någon/några i loungen på kort stund då kanske känns det inte så farligt med tanke på att ni inte kommer att träffa en grupp av 20 personer* på en gång. :)

*Om det inte sammanfaller med ett gemensamt loungebesök som de här.
En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2014-FEB-08 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2015-APR-18 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2016-APR-23 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

För de som tvekar gå dit, jag har tidigare varit aktiv på annat forum och där var jag en av de gamla rävarna. Mitt mission då var att de nya skulle komma in i gänget. Min uppfattning efter att varit på ett event till London så är det att folk är trevliga och bjuder på sig själva och att de gamla rävarna inte undviker de nya. Efter 1-2 öl så pratar alla glatt med varann.
Mitt problem är att många träffar är på torsdagar, det är min resa hem dag. Fredagar jobbar jag hemifrån och det är inte direkt en av de städer som ni andra väljer att dra igång något i. Jag & @Valley får kanske dra igång något, men risken är nog stor att vi bara blir två. ;-)

Två är alltid en början :)

Mitt svar till den ursprungliga frågan: rätt tidpunkt och plats. Idag skulle Galleries First på LHR varit en möjlighet, men tyvärr så flyger BA från fel terminal till HEL.

För övrigt så är ju Sthlm bara en flygresa meb SAAB 2000 från mig (dock med fel allians!), så en BC-träff i Sthlm är nog ett alternativ för mig. I fall jag skulle redan känna folk, så kunde jag tänka mig att försöka ordna en träff i H:fors (eller mera exotiskt: T:fors) med anslutning från ARN, CPH, OSL och GOT. Har varit aktiv i andra nätbaserade grupper med trevliga meet & greet i riktiga livet. Jag är inte i.o.f.s. närvös med att träffa nytt folk, utan tycker att det är kul. Det har bara helt enkelt inte ännu blivit av att vara på rätt plats, vid rätt tidpunkt för att hänga med på en BC-träff. :)

Det rekommenderar jag på basis av mina andra gruppevenemang att alla presenterar sig i tur o ordning i början av träffen. Det är lite pinsamt att försöka gissa är det eventuelt någon bekant nuna från webbforumet som pratar. Om det finns på plats t.ex. 20-40 personer, så blir det inte av att direkt skaka hand med alla, utan det lätt tar en stund innan man hajar vem kanske, eventuellt är vem.

Självklart är du välkommen! Om man flyger ekonomi och saknar guldstatus så spelar det ingen roll. Alla har vi börjat där. Tog mig 1-2 år innan första guldkortet efter jag hittat till BC, flyger fortfarande väldigt mycket economy när jag anser det prisvärt. Bokade faktiskt min första betalda resa i businessclass longhaul för någon vecka sedan.

Det känns bra! Jag är sugen på att dyka upp, verkar vara ett trevligt gäng här!

Skulle man inte kunna lägga till alla träffar i en googlekalender eller liknande som man kan prenumerera på?

Till alla som läser denna tråden och känner att: "Jag vet inte riktigt om jag vill gå—det verkar ju bara vara ett litet gäng som går" så säger jag bara: GÅ! Under max 1 min känner man ingen. Sedan har man nya trevliga (om än lite konstiga...) vänner for life. Påminns om detta dagligen via andra kanaler, och har fått mig att göra lite "comeback" efter ett par års paus från skrivandet här.

Toppen